بایدن رسما نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات آمریکا شد

© AP Photo / Terry Asheبایدن رسما نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات آمریکا شد
بایدن رسما نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات آمریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق، تعداد رأی انتخاباتی لازم برای نامزدی دموکرات‌ها جهت شرکت در انتخابات ماه نوامبر کسب کرده و رسما به عنوان نامزد این حزب معرفی شده است.

به گزارش اسپوتیک، به نقل از آسوشیتد پرس،  حزب دموکرات آمریکا رسما «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور، را به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا معرفی کرد.

 بایدن تعداد هیات‌های انتخاباتی لازم برای کسب نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات نوامبر را کسب کرده است. او از آستانه 1991 هیات‌ عبور کرد.

معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا برای کنوانسیون ملی دموکرات‌ها 1993 هیات‌ انتخاباتی به دست آورده است.

جو بایدن ترامپ را متهم به سوء استفاده از امکانات دولتی کرد  - اسپوتنیک افغانستان
جو بایدن ترامپ را متهم به سوء استفاده از امکانات دولتی کرد

بر اساس نظرسنجی، در ایالت آریزونا، جو بایدن، 46 درصد آرا و دونالد ترامپ 42 درصد آرا را کسب خواهد کرد. بر اساس همین نظرسنجی، آرای بایدن و ترامپ در ایالت اوهایو به ترتیب 45 و 43 درصد خواهد بود.

بعد از آنکه بایدن رسماً به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات آمریکا تعیین شد؛ با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که در انتخابات پیش رو، دموکرات‌ها به عنوان یک حزب متحد وارد صحنه می‌شوند.

پس از آنکه، سناتور برنی سندرز اوایل ماه آپریل به کمپین‌های انتخاباتی خود پایان داد، بایدن بع عنوان یگانه نامزد دموکرات باقی ماند.

بایدن تا زمانی که رسما در کنوانسیونی در میلواکی به عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی نشود، نمی‌تواند از اعتبارات انتخابات سراسری استفاده کند. کارزار انتخاباتی او به طور چشمگیری از هزینه‌هایش در بحبوحه پاندمی کرونا کاسته، با اینکه میزان جمع‌آوری کمک‌های او افزایش داشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала