بحران کرونا در جهان؛ هند حج سال 2020 را لغو کرد

© AFP 2023 / Bandar Aldandaniبحران کرونا در جهان؛ هند حج سال 2020 را لغو کرد
بحران کرونا در جهان؛ هند حج سال 2020 را لغو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته ملی حج کشور هند از لغو ادای فریضه حج در سال 2020 به خاطر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های هندی اعلام کرده اند که زائران هندی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به سفر به عربستان برای ادای فریضه حج نخواهند بود.
تا کنون هیچ ارتباطی از سوی مقامات سعودی با کمیته ملی حج کشور هند در رابطه با ادای حج سال 2020 گرفته نشده و گفته شده است که پول پیش پرداخت از زائران هندی برای اعزام به حج امسال دریافت شده بود به آنها بازگردانده شود.

دچار شدن 9800 نفر به ویروس کرونا در هند در یک شبانه روز - اسپوتنیک افغانستان
دچار شدن بیش از 9800 نفر به ویروس کرونا در هند در یک شبانه روز

با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا، عربستان سعودی از مسلمانانی که امسال قصد زیارت حج را دارند خواسته است که فعلاً برنامه های خود را به تعویق اندازند. این تصمیم بیانگر این است که احتمال دارد امسال مراسم حج لغو گردد.
براساس تقویم، مراسم حج امسال در پایان ماه جولای برگزار می شود. اما به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت های وضع شده در عربستان تاکنون معلوم نیست که مراسم حج برگزار شود یا نه.
بر پایه داده های وزارت بهداشت، درمان و رفاه خانواده هند، شمار بیماران کرونایی در هند در یک شبانه روز گذشته بیش از 9800 نفر افزایش یافته و شمار کل بیماران کرونایی در این کشور به 236 هزار و 657 نفر رسیده است.
ر اساس اعلام وزرات بهداشت هند، 110960 نفر در کشور زیر درمان هستند، 114072 نفر در کل درمان شده اند (4611 نفر در روز گذشته درمان شده اند) ، 6642 نفر در کل جان باخته اند (294 نفر در روز گذشته) جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала