شورای امنیت تحریم تسلیحاتی لیبی را تمدید کرد

© AFP 2023 / Johannes EiseleЗаседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке
Заседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی را تمدید نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه‌ای که از سوی شورای امنیت این سازمان از طریق کنفرانسی ویدئویی برگزار شده، به اتفاق آرا قطعنامه ای را در مورد تمدید ممنوعیت تسلیحاتی لیبی تصویب نمود.

در قطعنامه آمده است: "شورای امنیت با استناد به قطعنامه شماره  1970 (سال 2011) خود که تحریم تسلیحات به لیبی را اعمال می کند ، و ... قطعنامه های 2292 ( سال2016) ، 2357 (سال2017) ، 2420 (2018) و 2473 (2019) در مورد رعایت دقیق تحریم ارسال سلاح به سواحل لیبی ... و همچنین  با استناد به کنفرانس برلین در مورد لیبی  که در 19 جنوری سال 2020 برگزار شد ، تصمیم دارد مجوزهای تعیین شده در قطعنامه 2473 را برای 12 ماه دیگر از تاریخ تصویب این قطعنامه تمدید کند. "

روسیه در پلان های حفتر چه نقش دارد؟  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش آمریکا به اعلامیه حفتر در مورد کنترل دولت لیبی

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی برخی کشورها حمایت می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала