روسیه در لیبیا خواهان آتش‌بس شد

© REUTERS / Ismail Zitouny روسیه در لیبیا خواهان آتش‌بس شد
روسیه در لیبیا خواهان آتش‌بس شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور روسیه از تمام طرف‌های درگیر در لیبیا خواست که از تاریخ 8 جون آتش‌بس اعلام کنند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه می‌گوید که مسکو از طرف‌های درگیر در لیبیا انتظار دارد که سر از تاریخ 8 جون در این کشور اعلام آتش‌بس کنند.

اتشباری افراد مسلح لیبیا بر طیارات شکاری - اسپوتنیک افغانستان
لیبیا راه حل نظامی ندارد

بوگدانوف، گفته است که هنوز تمام جزئیات پشنهاد شده از سوی رئیس جمهور مصر، مورد بررسی قرار نگرفته است.
وی در ادامه گفته است:«جزئیات ابتکار عمل جدید قاهره و رئیس جمهور مصر عبدالفاتح السیسی باید بررسی شود. از اینرو وجود واکنش مثبت نیروهای داخل لیبی اهمیت زیادی دارد که این ابتکار خطاب به آنها مطرح شده است. از اینرو ما امیدواریم که در طرابلس و دولت وفاق ملی و شورای عالی دولتی به این ابتکار توجه شود و مهمترین ماده آن –اعلام آتش‌بس از ساعت 6 صبح روز 8 جون اجرایی شود.
روسیه امیدوار است که بتواند در سه جهت این کارها را تحقق بخشید:در قالب کمیسیون مشترک «5+5»، بخش اقتصادی اتحاد ارگان ها و نهادهای اقتصادی از جمله بانک مرکزی و البته سازماندهی پایه‌های جدید قدرت سیاسی.
روسیه امیدوار است که این طرح ها پیاده شوند و بدین منظور باید هرچه زودتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی منصوب شود. ابتکار رئیس جمهور مصر همانا نقش سازمان ملل در این مورد را مورد تأکید قرار می دهد که باید فرمات‌های گفتگو را مشخص سازد. طرح مصری یادآور اهمیت اجرایی شدن نتایج کنفرانس بین‌المللی برلین در باره لیبی است».
عبدالفتاح سیسی رئیس ‌جمهوری مصر، رئیس پارلمان در شرق لیبی و فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش ملی این کشور روز 6 جون، در کنفرانس خبری مشترک پس از نشست خود در قاهره، ابتکارعمل جدیدی را برای پایان دادن به بحران لیبی اعلام کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала