سفیر افغانستان در باکو به دیپلمات‌های افغان اجازه ورود نمی‌دهد

© Photo / Embassy of the Islamic Republic of Afghanistan - Bakuسفیر افغانستان در باکو به دیپلمات‌های افغان اجازه ورود نمی‌دهد
سفیر افغانستان در باکو به دیپلمات‌های افغان اجازه ورود نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر افغانستان در باکو از حکومت آذربایجان خواسته است تا مانع ورود شماری از کارمندان این سفارت به آذربایجان شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در برننیاد نامه‌یی به دست آمده، سفیر افغانستان در باکو به گونه رسمی از وزارت خارجه آذربایجان این درخواست را کرده است.

در پی این درخواست، تصویرهای نشان می دهند که پولیس آذربایجان در برابر سفارت افغانستان در باکو مانع داخل شدن شماری از دیپلمات‌ها و کارمندان هب داخل سفارت شده اند.

برگزاری نشست سه جانبه مسکو، تهران و باکو در سوچی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری نشست سه جانبه مسکو، تهران و باکو در سوچی روسیه

شماری از دیپلمات‌های پیشین، این کار سفیر افغانستان را خلاف عرف دیپلماتیک می دانند و می گویند که این کار به منافع ملی و حیث افغانستان را آسیب خواهد زد.

احمد سعیدی، دیپلومات پیشین در این باره بیان داشت: "تعیننات سیاسی و غیرمسلکی در وزارت امور خارجه از طرف رییس‌جمهور، متأسفانه حیثیت و اعتبار وزارت امور خارجه را در سطح جهانی زیر سوال برده‌است".

در همین حال، منابع با فرستادن سندهایی، می گویند که باوجود متهم شدن سفیر افغانستان در آذربایجان، به سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی و اختلاس و نیز بررسی هئیت کابل از این رویداد او همچون سفیر به کارش ادامه می‌دهد.

شیدا محمد ابدالی، سفیر پیشین افغانستان در هند گفت: "این یک مسله است که تعلق بر وزارت خارجه افغانستان دارد نسبت به حکومت میزبان.... جای تأسف است و ما باید در سفارت‌ها کسانی داشته باشیم که اصول دیپلوماتیک را بداند".

سفیر افغانستان در ایران: راننده و باند قاچاق انسان پدیدآورنده رخداد آتش سوزی موتر در یزد است + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
سفیر افغانستان در ایران: راننده و باند قاچاق انسان پدیدآورنده رخداد آتش سوزی موتر در یزد است + ویدیو

اما وزارت امور خارجه در این مورد می گوید که بررسی ها ادامه دارد.

گران هیواد، سخن‌گوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: "سفیر و جنرال قونسل صلاحیت دارد تا در مسایل مربوط به استخدام و ختم وظایف کارمندان محلی تصمیم بگیرد و این یک امر متعارف است و با قاعده در تمام نماینده‌گی است".

این بار نخست نیست که میان دیپلمات‌های افغانستان در بیرون از کشور تنش به‌میان می‌آید. پیش از این نیز تنش میان دیپلمات‌های در سفارت افغانستان در ایتالیا پخش شد، آنچه که رئیس جمهور در پی آن سفیر و معاون سفیر افغانستان در ایتالیا را برکنار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала