به‌زودی گفتگوهای میان افغانان در قطر شروع می‌شوند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر به‌زودی گفتگوهای میان افغانان در قطر شروع می‌شوند
به‌زودی گفتگوهای میان افغانان در قطر شروع می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به گروه طالبان می گویند که توافق‌های نخستین نشان می‌دهند که قرار است به زودی گفتگوهای میان افغانانان در قطر برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، هر چند که این منابع از زمان مشخص برگزاری این نشست چیزی نمی گویند اما تاکید می‌ورزند که توافق شده است تا پیش از برگزاری این نشست پنج هزار زندانی طالبان از بند حکومت رها شوند.

سفیر پیشین ناتو: خروج از افغانستان پیش از تعهد طالبان به صلح عجولانه است - اسپوتنیک افغانستان
سفیر پیشین ناتو: خروج از افغانستان پیش از تعهد طالبان به صلح عجولانه است

سید اکبر آغا، فرماندۀ پیشین طالبان گفت: "به احتمال بسیار قوی گفت‌وگوها در قطر برگزار می‌شوند و امریکاییان هم به این باور هستند که باید پیش از این گفت‌وگوها پنج هزار زندانی طالبان رها شوند".

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان سفر تازه اش را به قطر، پاکستان و افغانستان آغاز کرده است.

از سویی هم طالبان با پخش تصویرهایی می‌گویند که در بخش‌های زیر ادارۀ شان به جنگ‌جویان این گروه از چگونگی توافق صلح با امریکا روند آگهی دهی را آغاز کرده‌اند. اما این گروه مشخص نساخته‌است که در کدام بخش‌ها این روند را آغاز کرده‌اند.

یکی از این فرماندهان طالبان در این باره می‌گوید: "آن دشمنان اسلام که گفته بودند که طالبان را از غارها بیرون می‌کنیم و به طالبان حقوق شان را هم نمی‌دهیم، اکنون با طالبان روی یک میز می‌نشینند و خواست‌‎های طالبان را می‌پذیرند".

صدیق صدیقی سخنگوی می گوید که کابل آماده شرکت در گفتگوهای میان افغانان است، و افزود: "حکومت افغانستان گام‌های مهم را در این پروسه برداشته است و هیئت گفت‌وگوکننده آمادۀ گفت‌وگوها هستند".

طالبان می گویند که از میان یک هزار زندانی توافق شده تاکنون 451 زندانی حکومت را رها کردند و حکومت افغانستان هم از رهایی 2710 زندانی طالبان سخن می گوید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала