معترضین در هلمند، پرچم ایران را آتش زدند + تصاویر، ویدیو

© Photo / social mediaاعتراض باشندگان هلمند علیه ایران
اعتراض باشندگان هلمند علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فعالان جامعه مدنی و جوانان در هلمند در اعتراض به قتل مهاجران افغان در ایران، پرچم این کشور را آتش زدند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز باشندگان شهر لشکرگاه هلمند طی اعتراضات خیابانی به دلیل آنچه "آتش زدن موتر حامل مهاجرین افغان در ایران" خوانده‌ اند با آتش زدن پرچم ایران، خواستار تحقق عدالت شدند.

پیش از این در رسانه‌ها با نشر یک ویدیو خبر آتش سوزی موتر شماری از مهاجران افغان در شهر یزد ایران گزارش شده بود.

به اثر تیراندازی و آتش‌سوزی موتر حامل مهاجران افغان در منطقه مهریز شهر یزد ایران سه تن از آن‌ها جان باختند و ۸ تن دیگر زخم برداشتند.

ویدیوی از سوختن یک موتر و سرنشینان آن در شهر یزد ایران در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که گفته می‌شود حامل مهاجران افغان بوده و توسط پولیس ایران هدف قرار گرفته است.
مسئولان امنیتی ایران گفته‌اند که موتر حامل این افراد پس از آن دچار حادثه شده است که از یک ایست بازرسی پولیس متواری شده بود. به ادعای آنان، این موتر بدون توجه به تیر هوایی پولیس با تایر پنچر هشت کیلومتر به مسیر خود ادامه داده که در نتیجه بر اثر داغ‌شدن رینگ‌ها آتش گرفته است.

روز گذشته سفارت افغانستان در تهران در نوشته بود که سفیر افغانستان در تهران از زخمیان رخداد آتش سوزی موتر در شهر یزد ایران دیدار کرده است.
در پایان این خبرنامه آمده است، که روند پیگیری و دیدار با دیگر حادثه دیدگان و مقام های مسئول در ولایت یزد ایران ادامه دارد و خبرهای بعدی و تکمیلی نشر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала