واکنش آلمان به خروج نیروهای امریکایی از این کشور

© AP Photo / Ralf Hirschberger / dpaواکنش آلمان به خروج نیروهای امریکایی از این کشور
واکنش آلمان به خروج نیروهای امریکایی از این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آلمان با ابراز نظر درمورد تصمیم امریکا مبنی بر اخراج نیروهایش از آلمان، روابط برلین و واشنگتن را پیچیده نامید.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با نشریه Bild am Sonntag در جواب به اینکه روابط امروزی آلمان و امریکا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: "ما شرکای نزدیک در ناتو هستیم. اما: این پیچیده است".

ترامپ و مرکل - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خشمگین است؟ دستور کاهش نظامیان آمریکایی در آلمان

پیش از این نشریه وال استریت جورنال با استناد بر منابع گزارش داده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا فرمان داده است که الی ماه سپتمبر ۹۵۰۰ نیروی امریکایی از آلمان بیرون شود.

ترامپ همچنان فرمان داده است تا شمار نظامیان امریکایی که همزمان در آلمان مستقر باشند به ۲۵ هزار نفر کاهش یابد، در حالیکه اکنون این شمار به ۵۲ هزار نفر می‌رسد.

وزیر خارجه آلمان گفت: "اگر کار به اخراج بخشی از نیروهای امریکایی بکشد، ما این نکته را در نظر خواهیم داشت. ما به همکاری در حال توسعه در طول چندین دهه با نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا ارزش قایل هستیم. این به مفاد هر دو کشور است".

در حال حاضر در آلمان نزدیک به ۳۵ هزار نظامی امریکایی مستقر است که علاوه بر این، ارتش امریکا حدود ۱۷ هزار شهروند ملکی امریکایی و ۱۲ هزار شهروند آلمانی را به کار و فعالیت در پایگاه‌های نظامی در آلمان، استخدام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала