گلوله‌باری تروریست‌های النصره بر مناطق مسکونی در ادلب

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر گلوله‌باری تروریست‌های النصره بر مناطق مسکونی در ادلب
گلوله‌باری تروریست‌های النصره بر مناطق مسکونی در ادلب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی جبهه النصره بالای سه منطقه شهر ادلب شلیک کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر شربیتسکی، رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای درگیر در سوریه اعلام کرد که تعدادی از مناطق و روستاهای شهر ادلب در شمال غرب کشور در معرض حملات افراد مسلح جبهه تروریستی النصره قرار گرفت.
وی افزود: "یک مورد گلوله در دهر الکبیر، یک مورد بالای قریه کوکب و یک مورد نیز در معارت موخوص در ولایت ادلب از سمت مواضع سازمان تروریستی جبهه النصره انجام شده است".

دفاع سرکرده گروه تروریستی «جبهه النصره» از مداخله نظامی ترکیه در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
دفاع سرکرده گروه تروریستی «جبهه النصره» از مداخله نظامی ترکیه در سوریه

به گفته این نظامی روسی، در طول یک شبانه روز گذشته موارد گلوله‌باری از جانب گروه‌های مسلح غیرقانونی تحت کنترول ترکیه، ثبت نشده است.
یادآوری می کنیم، که درگیری ها در سوریه پس از یک سلسله تظاهرات و بحران داخلی در سال 2011 آغاز شد و مخالفان دولت سوریه با تشکیل گروه های درگیری ها را با دولت سوریه آغاز کردند.
از جمله جبهه نصره قبلاً شاخه رسمی القاعده در سوریه بوده اما در سال 2016 نام خود را به جبهه فتح شام تغییر داد و از القاعده جدا شد یا همان تحریر الشام (النصره سابق) که در اوایل سال 2017 با ادغام چند گروه اسلامگرا تشکیل شد. از 23 نومبر 2013 تا 2015 جبهه اسلامی ائتلاف چند گروه اسلام‌گرای سلفی، در بخش‌های مختلف سوریه فعال بود اما بسیاری از گروه‌های آن در 28 می 2018 به همراه ارتش آزاد سوریه و با حمایت ترکیه جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه را تشکیل دادند.
حکومت سوریه نیز از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.
روسیه و ایران با درخواست رسمی دولت سوریه به این درگیری ها پیوست، اما ائتلاف به رهبری امریکا و ترکیه بدون درخواست دولت سوریه به این درگیری ها پیوستند.
داعش از سال 2014 تا 2017 بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود. از اوایل سال 2019 مناطق تحت کنترل خود را، تماماً از دست داده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала