کلوپ ویدیو

حمله با موتر بر معترضان در «سیاتل» آمریکا + ویدئو

© AP Photo / Julio Cortezحمله با موتر بر معترضان در «سیاتل» آمریکا + ویدئو
حمله با موتر بر معترضان در «سیاتل» آمریکا + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه اعتراضات سراسری به قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی، یک مرد سوار بر یک موتر به سمت جمعیت معترضان در «سیاتل» حمله کرد و با اسلحه یک نفر را زخمی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Seattle Times در پی اعتراضات سراسری علیه خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا، یک مرد با موتر خود به سمت موانع نیروهای پلیس در سیاتل ایالت واشنگتن حمله و سپس شروع به تیراندازی کرد و یک نفر زخمی شد.

ویدئوی منتشر شده از این صحنه، مردی را نشان می‌دهد که به سمت موانعی که نیروهای پلیس ایجاد کرده رانندگی می‌کند. معترضان ابتدا به سمت خودروی این مرد حمله می‌برند و شروع به ضربه زدن به آن می‌کنند اما به محض آنکه راننده اسلحه خود را از پنجره موتر بیرون می‌آورد، همگی آنها پراکنده می‌شوند.

راننده مورد نظر سپس از خودرو پیاده شده و به سمت معترضان می‌رود که در نهایت توسط نیروهای پلیس سیاتل بازداشت می‌شود.

اداره پلیس سیاتل با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که فرد مظنون بازداشت شده است و اسلحه وی نیز ضبط شده است و قربانی این حادثه به بیمارستان منتقل شده است.

گفتنی است اعتراضات در ایالت های مختلف آمریکا و برخی مناطق مختلف جهان پس از آن صورت گرفت که پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند.

طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала