داروی نجات از انواع کشنده کرونا یافت شد

© Fotolia / DDRockstarداروی نجات از انواع کشنده کرونا یافت شد
داروی نجات از انواع کشنده کرونا یافت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان آمریکایی دارویی را مشخص نمودند که گفته می‌شود برای نجات از انواع کشنده ویروس کرونا موثر است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی داروی جدیدی را پیدا کرده اند که می تواند بیماران را از عفونت شدید ویروس نجات دهد. صحبت بر سر یک دارویقبلاً ترکیبی بنام acalabrutinib مطرح است که برای درمان سرطان های بدخیم خون استفاده شده است. نتایج این تحقیق در مقاله ای منتشر شده در مجله Science Immunology منتشر شده است.

آزمایش این دارو مربوط با شرکت 19 بیمار مبتلا به بیماری جدی COVID-19 (هشت مورد از آنها به دستگاه تهویه مصنوعی ریه وصل بودند) نشان داد که این دارو ( acalabrutinib ) پروتئین تیروزین کیناز را مسدود می کند و خطر اختلالات تنفسی و همچنین پاسخ ایمنی بسیار فعال بدن را کاهش می دهد. با این حال ، این اثر باید در آزمایشات بالینی کنترل شده برای تعیین دوز بی خطر مورد بررسی قرار گیرد.

آزمایش بالینی آنتی‌بادی خنثی‌کننده COVID-19 در چین   - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش بالینی آنتی‌بادی خنثی‌کننده COVID-19 در چین

 پروتئین تیروزین کیناز برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و ماکروفاژها، که مولکولهای سیگنال سیتوکین ضد التهابی را ترشح می کنند، ضروری است. سیتوکین ها به عنوان واسطه عمل می کنند و د برابر عفونت ها  به تنظیم دفاعی بدن کمک می کنند.

 با این حال  برای درمان انواع شدید COVID-19  انتشار بیش از حد سیتوکین ها ممکن است رخ دهد ، که به اختلال در عملکرد ریه ها منجر می‌گردد . این بیماری بیش از حد التهابی را طوفان سیتوکین می نامند و در حال حاضر هیچ راهکار درمانی اثبات شده ای برای این مرحله از بیماری وجود ندارد.

طوفان سیتوکین واکنش‌ رایجی است که در پی ابتلا به کرونا در بدن بیمار رخ می‌دهد. پژوهشگران در حال آزمایش داروهایی برای درمان طوفان سیتوکین هستند تا بتوانند این واکنش را مهار کنند.

همان‌طورکه پژوهشگران به‌دنبال درمانی برای COVID-19  ۱۹ می‌گردند، در حال تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این موضوع نیز هستند که چرا سیستم ایمنی برخی افراد وارد این مسیر خطرناک می‌شود. به‌نظر می‌رسد حداقل در برخی از انواع طوفان‌های سیتوکین، عوامل ژنتیکی نقش ایفا می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала