رییس صحت عامه کابل به کرونا مبتلا شد

© Photo / Khushal Nabizada fbداکتر خوشحال نبی‌زاده، رییس صحت عامه کابل
داکتر خوشحال نبی‌زاده، رییس صحت عامه کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر خوشحال نبی‌زاده، رییس صحت عامه ولایت کابل از مبتلا شدنش به کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر خوشحال نبی‌زاده، رییس صحت عامه ولایت کابل این موضوع را در یک گفتگوی زنده به خبرگزاری اسپوتنیک‌ گفت.

داکتر نبی‌زاده امروز (دوشنبه، ۱۹ جوزا) که در یک گفتگوی زنده برای پاسخ به سوالات درمورد چگونگی وضعیت شیوع ویروس کرونا در پایتخت کشور، گفت: "متاسفانه سه روز می‌شود که من مصاب شده ام، تست ام مثبت آمده، از خانه کار می‌کنم و در خانه می‌باشم. فرصت را از دست ندادم و خواستم از این طریق در خدمت شما و هموطنان باشم".

رییس صحت عامه کابل گفت هنگامی که علایم بیماری کووید ۱۹ را در خود دید، تست داد و نتیجه اش مثبت آمد. وی در رابطه تجربه خودش از ابتلا به کرونا گفت: "در دو عرصه کار کردم، یکی بخاطر تحرکی که در ریاست صحت عامه کابل وجود دارد، بخاطر حفظ آن تلاش کردیم، و یکی بخاطر صحت خود. شاید به دلیل مصروفیت بیش از حد ذهنی بوده است که من هیچگاه احساس خطر نکردم، با وجودی که تب شدید و جان دردی شدید را تجربه کردم، گاهی وقت مشکلات تنفسی را نیز تجربه کردم، اما به دلیل مصروفیت ذهنی با اداره، من تا فعلا حتی احساس مریضی نکرده ام".

داکتر نبی‌زاده افزود: "شما می‌دانید که ویروس کرونا تداوی ندارد، باید آدم سیستم معافیت خود را تقویت کند، بخاطر تقویت معافیت دواها و غذاهایی وجود دارد. بیشتر روی غذا تمرکز کردم، غذاهای حاوی ویتامین سی بیشتر گرفتم در دواها ویتامین دی گرفتم و موارد دیگری که نیاز است، گرفتم و همزمان با استفاده از تکنالوژی با همکاران در تماس هستم و کارها را تعقیب می‌کنیم و کوشش می‌کنیم که به خدمت هموطنان هم برسیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала