شرط دولت برای آزادی زندانیان دیگر طالبان

© REUTERS / Mohammad Ismailشرط دولت برای آزادی دیگر زندانیان طالبان
شرط دولت برای آزادی دیگر زندانیان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت افغانستان اعلام کرد که شمار زندانیان آزاد شده طالبان به 3هزار نفر خواهد رسید و آزادی دیگر زندانیان این گروه به کاهش خشونت‌ها و آمادگی طالبان برای پیوستن به روند صلح وابسته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، «جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گزارش‌ها درباره آزادی یکهزار زندانی دیگر طالبان برای ایجاد حسن‌نیت را رد کرد.

براساس آمار منتشر شده توسط مقامات افغان، تاکنون بیش از 2 هزار و 700 زندانی طالبان توسط دولت آزاد شده‌اند و به گفته فیصل شمار زندانیان آزاد شده طالبان قرار است به 3 هزار نفر افزایش یابد.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
شاهین: فهرست رهایی زندانیان از سوی حکومت دقیق نیست

سخنگوی شورای امنیت ملی گفت که آزادی بقیه زندانیان طالبان به کاهش خشونت‌ها و آمادگی طالبان برای پیوستن روند صلح بستگی دارد.

براساس توافقنامه آمریکا، دولت افغانستان باید 5 هزار زندانی طالبان را آزاد کند و طالبان نیز در مقابل موظف به آزادی یکهزار زندانی از نیروهای دولتی است.

مذاکرات بین‌الافغانی قرار بود 20 حوت سال گذشته آغاز شود اما به دلیل پافشاری طالبان بر آزادی همه زندانیانش پیش از گفت‌وگوها این مذاکرات تاکنون به تاخیر افتاده است.

دولت افغانستان تاکنون بیش از 2 هزار و 700 زندانی طالبان را آزاد کرده و این گروه نیز 467 نفر از زندانیان دولتی را آزاد کرده است اما دو طرف بر سر شمار زندانیان آزاده شده اختلاف دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала