پایان جنگی نفتی عربستان با روسیه

© AP Photo / Hasan Jamaliپایان جنگی نفتی عربستان با روسیه
پایان جنگی نفتی عربستان با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از توافق تاریخی اوپک پلوس، عربستان سعودی تقریبا تمام تخفیف های نفتی را از اختیار مشتریان اروپایی و آسیایی‌اش برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، پس از توافق تاریخی اوپک پلوس، عربستان سعودی تخفیف های نفتی خود را از مشتریان اروپایی و آسیایی‌اش پس گرفت و جنگی نفتی با روسیه را پایان داد.

بر بنیاد فهرست قیمت ها، این افزایش تقریبا در دو دهه اخیر جدی ترین بوده و در درجه اول محموله نفت به آسیا را زیر تاثیر قرار خواهد داد.

سقوط بهای نفت؛ برای اولین‌بار دولت عربستان از طرح افزایش مالیات خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
سقوط بهای نفت؛ برای اولین‌بار دولت عربستان از طرح افزایش مالیات خبر داد

این اقدامات عربستان نشان می‌دهد که از هر طریقی این کشور در تلاش است قیمت نفت را به حد قابل قبولی برسد. شرکت دولتی سعودی "آرامکو" در واقع که نتظیم کننده قیمت نفت در خاور میانه است، امیدوار است که سایر تولید کنندگان منطقه نیز این کار را دنبال کنند.

اوپک و متحدان آن، شامل روسیه، روز 8 ماه جون توافق کردند کاهش تولید خود را یک ماه دیگر تمدید کنند. در همان ساعت اولیه معاملات امروز، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، 83 سنت یا 1.2 درصد جهش کرد و به 40.38 دالر رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، 1.02 دالر یا 2.4 درصد جهش کرد و به 43.41 دالر رسید. این بالاترین قیمت هر دو شاخص نفت از 6 مارچ تا کنون بود. قیمت نفت برنت از ماه آوریل تا به حال تقریباً 2 برابر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала