افسردگی می تواند عامل مرگ گردد

© Depositphotos.com / Mr.Siriwat Nakhaافسردگی می تواند عامل مرگ گردد
افسردگی می تواند عامل مرگ گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دریافتند که افکار منفی می تواند باعث ایجاد مرض آلزایمر غیر قابل علاج شود که یک نوع مرض خطرناک غیرقابل تحمل و کشنده زوال عقل می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، مجله Alzheimer's & Dementia اثر علمی کارشناسان را در مورد این که افسرودگی و اضطرات می تواند باعث زوال عقل گردید و انسان را نابود نماید، نشر نموده است.

آسان‌ترین شیوه برای فرار از افسردگی  - اسپوتنیک افغانستان
آسان‌ترین شیوه برای فرار از افسردگی

مطالعات که در جریان چند سال در این عرصه صورت گرفت که در آن 360 نفر که بیش از 55 سال عمر دشتند مورد مطالعه قرار گرفتند. آنها از افسردگی و اضطراب مشکل دشتند و معمولاً به گذشته فکر می کردند و نسبت به آینده نگران بودند. شرکت کنندگان همچنین از نظر حافظه، دقت، تفکر مکانی و زبان تست شدند و 113 نفر مورد معاینات سطح پروتئین تاو و ذخایر بتا آمیلوئید تحت توموگرافی انتشار پوزیترون قرار گرفتند.

معلوم شد که تفکر منفی مکرر با کاهش عملکردهای شناختی (مانند، اختلال در حافظه) در طی چهار سال آینده و همچنین رسوب مصالح پروتئین مضر در مغز همراه است که در مرض آلزایمر نیز مشاهده می شود. پیش از این مشخص گردید که افسردگی و اضطراب عواملی ایجاد زوال عقل هستند ، اما برای اولین بار معلوم شد که الگوهای خاص تفکر می تواند به عنوان یک عامل عمل باشد..

در سپتامبر 2019 گزارش شد که ورزش چندین بار در هفته می تواند پیشرفت امراض آلزایمر را به تأخیر اندازد. این نتیجه گیری توسط دانشمندان مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس در ایالات متحده انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала