کاندولیزا رایس به ترامپ: به جای توییت کردن، با مردم ارتباط برقرار کن

© AP Photo / Ben Margotکاندولیزا رایس به ترامپ: به جای توییت کردن با مردم ارتباط برقرار کن
کاندولیزا رایس به ترامپ: به جای توییت کردن با مردم ارتباط برقرار کن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه اسبق ایالات متحده از رئیس ‌جمهور این کشور خواست درباره اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی در آمریکا، با زبان وحدت سخن بگوید و نشر پیام های توییتری را متوقف کند.

 در ادامه انتقادهای چهره‌های ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی از مواضع «تفرقه‌افکنانه» دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور درباره اعتراضات اخیر، «کاندولیزا رایس» از ترامپ خواست با مردم به زبان وحدت سخن بگوید.

رایس، زن آمریکایی آفریقایی تبار که در دولت «جورج بوش پسر» وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود، در یک مصاحبه درباره اعتراضات سراسری در محکومیت قتل نژادپرستانه جورج فلوید و مواضع رئیس‌جمهور این کشور اظهارنظر کرد.

ترامپ: اعتراضات اخیر تروریسم داخلی است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اعتراضات اخیر تروریسم داخلی است

رایس گفت: «مردم در طول تاریخ‌مان به اتاق بیضی شکل (اتاق کار رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید) برای دریافت پیام‌ها و سیگنال‌ها نگاه کرده‌اند و من قبلا گفته‌ام که رئیس‌جمهور برخی مواقع از ادبیاتی استفاده کرده که من واقعا بسیار تحسین کرده‌ام شبیه به "انعطاف‌پذیری مردم آمریکا"»

«کاندولیزا رایس» خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «فقط درباره این پیغام‌ها مراقب باش. من به دنبال مشاوره دادن به رئیس‌جمهور نیستم اما اگر بودم، به او می‌گفتم که بگذار برای مدتی توییت را کنار بگذار و با ما صحبت کن و یک گفت‌و‌گو با ما داشته باش. به نظر من، ما به این موضوع نیاز داریم و او می‌تواند چنین کاری را انجام دهد».

او در آخر صحبت‌هایش با بیان آنکه فقط می‌خواهد به رئیس جمهور بگوید توئیتر را کنار بگذارد و با ما صحبت کرده و کمی برای برقراری ارتباط تلاش کند، افزود: «شما فکر می‌کنید توانایی این کار را داشته باشد؟ من که فکر نمی‌کنم.»

ترامپ در پیام توییتری ضمن توهین کردن به معترضان آمریکایی و نمک‌پاشیدن به روی زخم کسانی که علیه خشونت پلیس با رنگین‌پوستان این کشور تظاهرات کردند، نوشت: «این اراذل و اوباش، به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد».

لازم به یادآوری است که پس از قتل "جورج فلوید" - شهروند آفریقایی-آمریکایی توسط یکی از مامورین پلیس شهر مینیاپولیس، موجی از اعتراضات و ناآرامی‌ها شهرهای ایالات متحده را فرا گرفته که بعضاً به درگیری بین معترضین و نیروهای پلیس منجر شده است.

کاخ سفید اعلام کرده که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، در صورت لزوم قانون مربوط به سرکوب قیام‌های نظامی را تصویب خواهد کرد، البته ترامپ همچنان به توانایی گارد ملی ایالات متحده در کنترل اوضاع اعتماد دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала