رایزنی خلیلزاد و ملا برادر در مورد روند صلح و مسایل مرتبط به آن

© AP Photo / Jacquelyn MartinSpecial Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad
Special Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملابرادر معاون سیاسی دفتر طالبان با زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا برای صلح افغانستان دیدار و در مورد روند صلح و مسایل مرتبط با آن، با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در یک پیام توییتری گفته‌است زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و جنرال اسکات میلر؛ فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی در افغانستان با ملا عبدالغنی برادر؛ معاون سیاسی طالبان در قطر دیدار و گفتگو کردند.

این گفتگو ها با حضور مطلق القحطانی؛ نماینده ویژه وزیر خارجه قطر، و سایر رهبران طالبان صورت گرفته و گفته شده  که محور این گفتگوها، شروع مذاکرات بین‌الافغانی بوده‌است.

به‌زودی گفتگوهای میان افغانان در قطر شروع می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
به‌زودی گفتگوهای میان افغانان در قطر شروع می‌شوند

این در حالیست که وزارت امور خارجه امریکا روز جمعه گذشته، از آغاز دور تازه سفرهای زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور صلح افغانستان به قطر، پاکستان و افغانستان خبر داده بود.

هدف از این سفر خلیل‎زاد رایزنی در پیوند به صلح و تلاش‌ برای دست‌یابی به توافق میان طرف‌های دخیل در افغانستان پیرامون اقدامات عملی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی عنوان شده است.

کاهش خشونت طالبان و رهایی 5 هزار زندانی این گروه از زندان‌های حکومت افغانستان و رهایی 1000 زندانی حکومت از قید طالبان، از نکات اساسی توافقنامه امریکا-طالبان است که زمستان گذشته میان دو طرف، در قطر امضا شد.

مقام‌های حکومت افغانستان می‌گویند، روند رهایی زندانیان طالبان به سرعت ادامه دارد تا زمینه برای آغاز مذاکرات فراهم می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала