سناتور آمریکایی: چین مانع ساخت واکسن کرونا است

© Fotolia / BillionPhotos.comШприц и ампула в руках медика
Шприц и ампула в руках медика  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سناتور آمریکایی چین را به کارشکنی در روند ساخت واکسن متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ریک اسکات، سناتور جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی BBC گفت: "ما باید واکسن (بیماری COVID-19)  را کشف کنیم.

وی گفت: بدبختانه برای ما ثابت شده است که چین کمونیست برای خرابکاری یا کند کردن تلاش‌های ما اقداماتی انجام داده است. سناتور افزود: "چین مایل نیست که ما (آمریکا) قبل از همه واکسن را بسازیم. چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند که رقیب آمریکا و به طور کلی رقیب دموکراسی در جهان باشند".  

سناتور اسکات گفت: "ساخت واکسن برای راه‌اندازی اقتصاد بسیار مهم است. من معتقدم که اگر ما یا اروپا واکسن را کشف کنیم، آن را با هم قسمت خواهیم کرد، اما چین کمونیست حاضر به قسمت کردن نخواهد بود".

مشاور ترامپ: چین می تواند واکسن کرونا را از امریکا دزدی کند - اسپوتنیک افغانستان
مشاور ترامپ: چین می تواند واکسن کرونا را از امریکا دزدی کند

سناتور اسکات به جزئیات مربوط به مدارک موجود اشاره ای نکرد و گفت که این مدارک از جامعه اطلاعاتی آمریکا به دست آمده است.

بنا بر آمار دانشگاه جان هاپکینز، در ایالات متحده تلفات ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته  749 نفر رسیده است. بدین ترتیب شمار کل تلفات اپیدمی در این به بیش از 110 هزار نفر نزدیک می‌شود. در مرحلۀ اوج اپیدمی روزانه3 هزار نفر در ایالات متحده از بیماری COVID-19 می‌مردند

در سراسر جهان 403 هزار و 345 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. شمار مبتلایان به کرونا در جهان به هفت میلیون و 37 هزار و 130 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала