حکومت: روند رهایی 3 هزار زندانی طالب تکمیل شد

© Photo / Government Media and Information Centerجاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی
جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده که دولت افغانستان روند رهایی سه هزار زندانی طالبان را تکمیل کرده است و برای موفقیت تلاش‌های صلح نیاز است تا تمام اسیران نظامی و غیرنظامی از زندان‎های طالبان رها شوند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به هدف پیشرفت در تلاش‌های صلح، در دو فرمان جداگانه رئیس جمهور، تا کنون سه هزار زندانی طالبان را از زندان رها کرده است.

این دفتر گفته که این زندانیان از توقیف ‌خانه مرکزی پروان، پلچرخی و از زندان‌های دیگر کشور آزاد شدند.

استولتنبرگ: مذاکرات میان افغان‌ها تنها راهی به سوی صلح است - اسپوتنیک افغانستان
استولتنبرگ: مذاکرات میان افغان‌ها تنها راهی به سوی صلح است

بر اساس گزارش دفتر شورای امنیت ملی افغانستان؛ از میان زندانیان آزاد شده طالبان، یک ‎هزار تن قبل از عید سعید فطر و دو هزار تن دیگر آنان روز گذشته تکمیل و رها گردیدند.

 جاوید فیصل؛ سخنگوی شورای امنیت ملی، گفت: «ما از آدرس خود آمادگی کامل را اعلام کرده‌ایم، یک تیم گفتگوکننده که همه شمول است آماده شده، مهم است که طالبان از آدرس خود در این بخش مشخص، اقداماتی داشته‌باشند تا این پروسه به پیش برود.»

این در حالی است که طالبان قبل از این گفته بود که حدود 450 زندانی دولت افغانستان را آزاد کرده است. سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان، اوایل هفته جاری گفته بود که 38 تن از سربازان حکومت افغانستان را از زندان‌های این گروه در فراه و نیمروز آزاد کرده است. 

پیش از آن، گروه طالبان گفته بود که 420 زندانی دولت افغانستان را در ولایات مختلف از زندان‌های خود آزاد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала