دانشمندان سیاره "کپی" زمین را یافتند + عکس

CC0 / Pixabay / دانشمندان سیاره "کپی" زمین را یافتن
دانشمندان سیاره کپی زمین را یافتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخترشناسان از کشف یک سیاره شبیه به زمین خبر می‌دهند که به دور یک ستاره شبیه به خورشید خودما می‌چرخد و حدود 3 هزار سال نوری از ما فاصله دارد که به گفته مححقان احتمال دارد قابل سکونت باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی Astronomy and Astrophysics ستاره شناسان تاکنون تعدادی سیاره شبیه به زمین پیدا کرده‌اند، اما این سیاره‌ها معمولاً به دور ستاره‌های کوتوله قرمز می‌چرخند و این یک مشکل بسیار بزرگ است، چرا که شراره‌ها و تابش اشعه این ستاره‌ها می‌تواند این سیاره‌ها را غیرقابل سکونت کند.

اکنون ممکن است یک کاندیدای بهتر پیدا شده باشد. محققان یک سیاره فراخورشیدی به نام(KOI-456.04)پیدا کرده‌اند که تقریبا دوبرابر زمین است و در حال چرخش به دور یک ستاره میزبان موسوم (Kepler-160) ست که حدود 93 درصد از میزان نوری که سیاره ما می‌گیرد را دریافت می‌کند. این سیاره فراخورشیدی حتی در فاصله مشابه با فاصله زمین و خورشید به دور ستاره خود می‌چرخد و 378 روز طول می‌کشد تا یک دور کامل به دور ستاره خود بچرخد.

این تیم با استفاده از دو الگوریتم جدید و داده‌های "تلسکوپ فضایی کپلر" با هدف بررسی میزان روشنایی ستاره مذکور، این سیاره را پیدا کرد. این الگوریتم‌ها به جای اینکه به دنبال کم نور شدن ناگهانی نور ستاره باشند، کاهش تدریجی نور ستاره را بررسی می‌کنند.

این کشف هنوز کاملاً رسمی نشده است اما دانشمندان 85 درصد اطمینان دارند که KOI-456.04 یک سیاره است، اما برای رسیدن به اطمینان 99 درصدی از اینکه این سیاره یک سیاره فراخورشیدی است، مطالعات مستقیم و بیشتری لازم است.

شاید برای تایید این موضوع باید منتظر تایید از جانب "تلسکوپ فضایی جیمز وب" ماند، چرا که مطمئناً دیدن "Kepler-160" که حدود که 3140 سال نوری با ما فاصله دارد، ناممکن است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала