رئیس جمهور بوروندی آفریقایی در اثر کرونا درگذشت

© AFP 2023 / Marco Longari Президент Бурунди Пьер Нкурунзиза на праздновании дня Независимости в Бужумбуре
Президент Бурунди Пьер Нкурунзиза на праздновании дня Независимости в Бужумбуре  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور بوروندی آفریقایی در حای که ابتلا به کروناویروس را تکذیب می کرد، درگذشت.

  به گزارش اسپوتنیک، پیر نکروونزیزا رئیس جمهور کشور بوروندی آفریقایی که به کرونا باور نداشت درگذشت. این حادثه در نتیجه سکته قلبی در تاریخ 8 جون، دوشنبه رخ داده است. در عین حال رسانه های محلی نوشتند كه نكورونزیزا و همسرش با تشخیص کووید- 19 در بیمارستان بستری شده اند: طبق گفته برخی منابع وی می تواند به كرونا ویروس آلوده شود.

 
چه تعداد حاملین بدون علامت کووید-19، عفونی هستند؟  
 - اسپوتنیک افغانستان
چه تعداد حاملین بدون علامت کووید-19، عفونی هستند؟

در تاریخ 20 ماه می، انتخابات ریاست جمهوری در بوروندی به پایان رسید؛ در طی یک ماه قبل از آن، این کشور به طور فعال برای تبلیغات کار می کرد. روزنامه نگاران بر این باورند که دقیقاً به همین دلیل، جمعیت زیادی احتمالا به این ویروس خطرناک آلوده شده اند. نکارونزیزا به عنوان رئیس جمهور برای مقابله با بیماری همه گیر هیچ اقدامی نکردند.

در ماه مه سال 2018 ، اصلاحات در قانون اساسی بوروندی در همه پرسی به تصویب رسید. این موارد شامل تمدید دوره ریاست جمهوری از 5 به 7 سال (با محدودیت دو دوره متوالی) ، بازگشت مقام نخست وزیر و کاهش تعداد معاونان نخست وزیر بود.

با وجود اصلاحات ، نکروونزیزا توانست برای سومین بار پیاپی در سال 2015 شرکت کند. او خود را در انتخابات سال 2020 نامزد نکرد ، اما نامزد طرفدار دولت "اویاریست نداشیشمیه" پیروز شد. درمجموع ، وی این پست را به مدت 15 سال نگه داشت ، زمان ریاست جمهوری وی در اگست سال 2020 منقضی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала