ممنوع  شدن ورود شهروندان افغانستان از گذرگاه دوغارون به ایران

© AP Photo / Vahid Salemiممنوع  شدن ورود شهروندان افغانستان از گذرگاه دوغارون به ایران
ممنوع  شدن ورود شهروندان افغانستان از گذرگاه دوغارون به ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ورود شهروندان افغانستان از سوی مرز دوغارون به درون ایران به طور موقت ممنوع شد.
وارد شدن ۳۷۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
وارد شدن ۳۷۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سرهنگ علی اکبر قربانی روز سه شنبه افزود: پولیس گذرنامه با توجه به حساسیت موضوع طبق ابلاغ کشوری تا اطلاع ثانوی از ورود شهروندان افغانستان به غیر از رانندگان در حوزه صادرات، ترانزیت و واردات ممانعت خواهد کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به گسترش بیماری کرونا در شهرستان تایباد طی چند روز اخیر درصورتی که این بیماری همچنان روند افزایشی داشته باشد تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: اگر شهروندان تایبادی نکات مورد تاکید ستاد کرونای این شهرستان را رعایت نکنند مجبور به اجرای سخت طرح‌های فاصله گذاری در این شهرستان خواهیم شد.

قربانی افزود: از روز گذشته طرح محدودیت ورود خودروهای سواری از سمت شهرستانهای تربت جام، خواف و مرز دوغارون به داخل شهر تایباد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی چند روز گذشته شمار دچار شدگان به این ویروس در این شهرستان ازدیاد یافته است از این رو از شهروندان تایبادی تقاضا می شود، که نکات بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای  غیر مجاز در شهر خودداریکنند و در صورت تردد در معابر شهری از ماسک استفاده کنند.

یادآوری می کنیم، که سالانه افزون بر یک میلیون نفر مسافر ایرانی و خارجی از طریق گذرگاه رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد ایران در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران  تا ظهر روز سه شنبه ۲۰ جوزا ۱۳۹۹،  ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا دچار شده اند و با مرگ ۷۴ تن در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در ایران به هشت هزار و ۴۲۵ تن رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала