پیشروی نیروهای پاکستانی در امتداد خط دیورند

© AFP 2023 / JAVED TANVEERپیشروی نیروهای پاکستانی درامتدادخط دیورند
پیشروی نیروهای پاکستانی درامتدادخط دیورند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیشروی ارتش پاکستان در امتداد خط دیورند در ولایت کنر، موجب نگرانی باشندگان این ولایت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، باشنده‌گان چند ولسوالی ولایت کنر، از پیشروی نیروهای پاکستانی در امتداد خط دیورند و ایجاد پاسگاه‌ها در برخی از روستاهای این ولسوالی‌ها، سخن می‌گویند.

بیشتر این پیشرویی‌ها در ولسوالی‌های خاص کنر و سرکانو بوده‌اند.

باشنده‌گان این ولسوالی‌ها می‌گویند که حتا نیروهای پاکستانی، بخش‌هایی از این ولسوالی‌ها را، با کشیدن سیم خاردار جدا ساخته اند.

در همین حال، برخی از سندها نشان می‌دهند که چهارسال پیش نیز، هیئتی از ولایت کنر، درگزارشی به این مشکلات پرداخته بود؛ اما روشن نیست که چرا جلو این کار پاکستان گرفته نشد.

عبدالله: اشرف غنی بر سر خط دیورند را با پاکستان معامله کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: اشرف غنی بر سر خط دیورند با پاکستان معامله کرده است

در بخش‌هایی از این ولسوالی‌ها، دامنه کشیدن سیم‌های خاردار از سوی نظامیان پاکستانی، حتا تا چندمتری پاسگاه‌های نیروهای امنیتی افغانستان رسیده است.

روستای ناوه ولسوالی سرکانوی کنر، یکی از همین بخش‌هایی‌ست که گواه آنچه که پیشروی‌های نظامیان پاکستانی در امتداد خط دیورند گفته می‌شود، بوده است.

محمد دین صافی، عضو شورای ولایتی کنر به طلوع گفت:" به نام این که در این‌جا ما قرارگاه مشترک می‌سازیم که افغانستان، پاکستان و امریکاییان این‌جا استند و باید دشمنان را تعقیب کنیم و در برابر آنان عملیات مشترک انجام دهیم، به همین نام داخل خاک ما شدند و تآسیسات ایجاد کردند که در این‌جا شما می‌بینید که سیم خاردار است.» 

در حدود صد کیلومتر از ولایت کنر در امتداد خط دیورند قرار گرفته است.

این ولایت همواره گواه جنجال‌ها میان نظامیان افغانستان و پاکستان بوده است و بارها آماج آتش توپ‌خانه‌ها از بخش‌هایی قرار گرفته است که در اداره نظامیان پاکستانی بوده‌اند.

در چنین اوضاعی، فرمانده نیروهای مرزی در شرق کشور تأکید می‌ورزد که نیروهایش، هیچ‌گاه به نظامیان  پاکستانی، اجازه پیشروی را در امتداد خط دیورند نداده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала