کمک‌ بانک جهانی به وزارت صحت‌ عامۀ افغانستان

© وزارت صحت عامه کمک‌ بانک جهانی به وزارت صحت ‌عامۀ افغانستان
کمک‌ بانک جهانی به وزارت صحت ‌عامۀ افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از تسلیم شدن کمک های بانک جهانی خبر داد.
احمد جواد عثمانی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان
احمد جواد عثمانی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان گماشته شد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز سه شنبه 20جوزا 1399 نوشت: این محموله که برای مبارزه با ویروس کرونا به همکاری مالی بانک جهانی توسط اداره یونیسف خریداری شده است، امروز در میدان هوایی بین المللی کابل به وزارت صحت‌ عامه تسلیم داده شد. ارزش این محمولۀ کمکی، یک اعشاریه دو میلیون دالر امریکایی است، که شامل لباس محافظتی، ماسک، چپن و ترماتر می‌باشند.

این وزارت در ادامه نوشته است، که داکتر بشیر نورمل، معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه از کمک‌های بانک جهانی و اداره یونیسف در امر مبارزه با ویروس کرونا به مردم افغانستان، اظهار امتنان نموده گفت:« وزارت صحت‌عامه این کمک‌ها را برای پرسونل صحی که در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا در آزمایشگاه ها و درمانگاه ها قرار دارند، توزیع خواهد کرد.»

معین پالیسی و پلان در ادامۀ سخنانش علاوه نمود، که وزارت صحت‌عامۀ کشور متعهد است، تا در مورد تمام کمک‌هایی که از سوی کشورهای کمک کننده در امر مبارزه با ویروس کرونا به این وزارت شده است، به صورت شفاف و واضح به مردم حساب دهد.

در ادامه این وزارت افزوده است، که از سوی هم، خانم شیما سن گوپتا، معاون ادارۀ یونیسف در افغانستان، گفت: «این کمک‌ها یکی از ضرورت‌های عمده و اساسی در امر مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان است. ما خوشحالیم که این محمولۀ مواد محافظوی را به وزارت صحت‌عامه تسلیم نمودیم، تا از آن برای حفظ جان کارمندان صحی در مرکز و ولایات استفاده شود».

قرار است اداره یونیسف به همکاری مالی بانک جهانی در چند هفته آینده، کمک‌های دیگری را نیز در امر مبارزه با ویروس کرونا به وزارت صحت‌عامۀ کشور تسلیم نماید.

یادآوری می کنیم، که در حال حاضر بیش از بیست هزار بیمار کرونایی در افغانستان شناسایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала