Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حمایت قهرمان بوکس جهان از تظاهرات علیه نژادپرستی

© AP PhotoAnthony Joshua holds the WBA, IBF and WBO belts after beating Joseph Parker in Cardiff
Anthony Joshua holds the WBA, IBF and WBO belts after beating Joseph Parker in Cardiff - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنتونی جاشوا قهرمان بوکس سنگین وزن جهان با شرکت در راهپیمایی اعتراض‌‌آمیز مردم شهر واتفورد انگلیس، سر و صدا به پا کرد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از «اسکای اسپورت»، دارنده کمربند قهرمانی اتحادیه جهانی بوکس، سازمان جهانی بوکس و فدراسیون جهانی بوکس، که با یک هودی مشکی که نام جنبش هم جلوی آن درج شده بود، به صدها تن از همشهریانش در راهپیمایی مسالمت‌آمیز عصر شنبه در واتفورد یکحا شد.

دورتموند - اسپوتنیک افغانستان
«ما همه انسانیم!»؛ شعار دورتموندی‌ها در حمایت از فلوید+عکس

جاشوا که اهل واتفورد است و در سه تا از 4 سازمان جهانی بوکس، قهرمان بوکس سنگین وزن شناخته می‌شود، به جنبش «بلک لایوز متر» (زندگی سیاهان ارزش دارد) - جنبشی که پس از کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پولیس این کشور به راه افتاد – پیوسته و در این راهپیمایی یک سخنرانی غرا و تأثیرگذار هم انجام داد.

او که این روزها در حال سپری کردن روند ریکاوری مصدومیت اخیرش در تمرینات است، پشت میکروفون هم رفت برای حضار سخنرانی کرد. او در حالی که توسط نزدیکانش احاطه شده بود، خطاب به همشهریانش در واتفورد گفت:

«ما از امروز به بعد دیگر نمی‌توانیم احساس افتخار کنیم، دیگر نمی‌توانیم ساکت بمانیم و نسبت به کشتار بی‌معنی و غیرقانونی انسان‌ها و رفتارهای نژادپرستانه نسبت به یکسری انسان‌ها آن هم صرفاً به خاطر رنگ پوست‌شان بی‌تفاوت بمانیم. باید در راهپیمایی‌های صلح‌آمیز مانند راهپیمایی امروز صدای‌‌مان را به گوش دنیا برسانیم. پس مرحبا به واتفورد، واکسن (ضدنژادپرستی) را تزریق کنید.»

جاشوا ادامه داد:«اگر نمی‌خواهید که به زندان بیفتید و سال‌های زیادی از زندگی‌‌تان را در آنجا صرف فکر کردن به اعمال‌تان کنید، دست از آشوبگری‌ها بردارید. دوره این چیزها به سر آمده است چون آنجا کلی دوربین هست که زیرنظرتان دارد کلی مأمور اطلاعاتی هست. زندگی گانگستری تمام شده است. من می‌دانم که با شرکت کردنم در این راهپیمانی تبلیغ کننده آشوب نیستم. من درخواستی مشروع دارم. من با اوباشگری مخالفم و این در DNA و خون من است.»

جاشوا در پاین صحبت‌هایش گفت:«ما نباید با اهداف خودخواهانه تظاهرات و آن را به خشونت و اوباشگری تبدیل کنیم. باید در این تظاهرات غیرخشونت‌آمیز با هم متحد باشیم. به نژادپرست‌ها نشان دهید که چقدر این رفتار دردناک است، از خرج کردن پول‌هایتان در فروشگاه‌ها و تقویت اقتصادشان خودداری کنید و در عوض آن را صرف حمایت از تجارت‌هایی کنید که توسط افراد سیاه‌پوست اداره می‌شود.»

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала