نیوزیلند نخستین کشور عاری از کرونا

CC BY 2.0 / Esmée Winnubst / Tongariroنیوزیلند نخستین کشور عاری از کرونا
نیوزیلند نخستین کشور عاری از کرونا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از ماه‌ها زندگی در سایه بیماری همه‌گیر کرونا که سراسر جهان را فرا گرفته و تاکنون بیش از 7 میلیون نفر به آن مبتلا شدند، کشور نیوزلند اخیرا از پیروزی خود در جنگ علیه این بیماری همه‌گیر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک،؛ به نقل از  The Sydney Morning Herald، جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند اعلام کرد، تمام محدودیت‌های قانونی مربوط به ویروس كورونا به استثنای محدودیت‌های بستن مرزها، برداشته می‌شود.

او افزود: «مسئله بستن مرزها نیز با فروکش کردن موج انتشار ویروس کرونا در کشورهای دیگر برداشته خواهد شد».

با این حال نخست وزیر نیوزلند در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: «نیوزلند از نیمه شب گذشته ضمن برداشتن محدودیت‌ها در سطح عمومی به حالت آماده باش کامل خواهد بود».

آخرین بیمار مبتلا به کرونا در نیوزیلند بهبود یافت - اسپوتنیک افغانستان
آخرین بیمار مبتلا به کرونا در نیوزیلند بهبود یافت

او همچنین اعلام کرد، از امروز می‌توان جشن‌های عمومی و خصوصی را بدون محدودیت برگزار کرد کما اینکه بخش‌های خرده فروشی و هتل‌ها نیز می‌توانند به طور عادی کار خود را آغاز کنند.

او افزود که همه وسائل حمل و نقل عمومی می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرند.

 در همین حال مقام‌های بخش بهداشت نیوزیلند نیز روز گذشته ( 8 جون) از ریشه‌کن شدن کامل کرونا در این کشور خبر دادند. وزارت بهداشت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که آخرین مورد ابتلا به بیماری کرونا که 17 روز پیش شناسایی‌شده بود، بهبود یافت و مورد دیگری از کرونا در این کشور باقی نمانده است.

دولت نیوزیلند پس از 75 روز محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اکنون با موفقیت کامل این محدودیت‌ها را لغو کرده است اما این کشور هنوز مرزهای زمینی و هوایی برای سفر به خارج را بسته است.

در کشورپنج ملیون نفری نیوزلند، هزار و 132 نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد 22 نفر جان باختند و بقیه بهبود یافتند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع ویروس کووید-19 در جهان تاکنون هفت میلیون و 199 هزار و 306 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 408 هزار و 734 نفر جان خود را از دست داده‌اند و سه میلیون و 536 هزار و 274 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، هند، ایتالیا، پرو، آلمان و ایران در رده‌های اول تا دهم کشورهای آلوده به ویروس کرونا هستند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала