پخش ویدیو از ژرفترین جای درازگودال ماریانا

© Sputnik / Press service of the Russian Foundation for Advanced Research Projects /  مراجعه به بانک تصاویر پخش ویدیو از ژرفترین جای درازگودال ماریانا
پخش ویدیو از ژرفترین جای درازگودال ماریانا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویتِز دستگاه خودران روسی، ویدیوهای را از ژرفترین جای درازگودال ماریانا ضبط کرده است.
کشف مواد سمی از درازگودال ماریانا - اسپوتنیک افغانستان
کشف مواد سمی از درازگودال ماریانا

به گزارش اسپوتنیک، دستگاه «ویتِز» برای اندازه گیری ژرفای واقعی درازگودال ماریانا، سفری به این سوی اقیانوس داشته است. در نتیجه تلاطم و ضربه، سنسورهای دستگاه خودکار عمق 10،028 متر را ثبت کردند. مدت زمان سفر این دستگاه در زیر آب نزدیک به سه ساعت بود که در جریان آن «ویتِز» کار نقشه برداری، عکسبرداری و فیلمبرداری انجام داد.

ویتِز دستگاه خودران روسی، ویدیوهای را از ته درازگودال ماریانا ضبط کرده است. این ویدیوها توسط برنامه زوزدا در برنامه مستند "پذیرش نظامی" منتشر شده است.

روزنامه نگاران تصریح كردند كه دستگاه ارسالی در حالت کاملن آزاد کار می كند، کارشناسان تنها پیشرفت این کار را مشاهده می كنند. به گفته این شبکه، این تفاوت اصلی با دستگاه های زیر دریایی جاپانی و امریکایی است، که در این منطقه به پژوهش علمی دست به کار است.

پیش از این مشخص شده بود، که وسیله زیردریایی روسی با کاربری ژرف در دریا «ویتِز» ژرف درازگودال ماریانا را مشخص کرده است. در نتیجه این عملیات در اعماق اقیانوس آرام، این دستگاه عمق 10،028 متر را تعیین کرد، در حالی که یک کشتی از دوران اتحاد جماهیر شوروی 11،022 متر را ثبت کرده است. کارشناسان بر این باورند، که که یا اندازه گیری های دانشمندان شوروی نادرست بوده است، یا بیشینه ژرفای آن تغییر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала