آیا ترامپ افغانستان را ترک خواهد کرد؟

© Photo / ارگدیدار ترامپ و غنی در داووس
دیدار ترامپ و غنی در داووس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا هشدار داده است که "اگر ایالات متحده، افغانستان را ترک کند، طالبان بار دیگر آن به روی دشمنان آمریکا خواهند گشود".

به گزارش اسپوتنیک، آدم کینزینگر، عضو جمهوری‌خواهٔ کانگره ایالات متحده می‌گوید تا زمانی که شرایط صلح در افغانستان فراهم نشود، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، افغانستان را ترک نخواهد کرد.

این قانونگذار آمریکایی در یک مصاحبه ، هشدار داده است که "اگر ایالات متحده، افغانستان را ترک کند، طالبان بار دیگر آن به روی دشمنان امریکا خواهند گشود".

استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
آمار رسمی تلفات نیروهای آمریکایی در افغانستان

قبل از این جو لیبرمن، سناتور پیشین و جک کین، جنرال بازنشستۀ آمریکایی در یک تحلیل که در روزنامۀ واشنگتن پست نشر شده بود، نگاشته بودند که خروج نیروها از افغانستان، به مثابۀ تسلیم شدن تحقیر آمیز به دشمنی خواهد بود که از قبل به گونۀ گسترده شکست خورده است.

رییس جمهور دونالد ترمپ به تاریخ 26 می (ششم جوزا) در صحبت با خبرنگاران، تاریخی را برای خروج کامل قوای آمریکایی از افغانستان مشخص نکرد، اما گفت که "به سرعت هرچه مناسب" نظامیان آمریکایی افغانستان را ترک خواهند کرد.

آدم کینزینگر همچنان در اشاره به روند صلح افغانستان گفته است:"فکر می‌کنم که این پروسه در مسیر درست در حرکت است" و افزوده که طالبان جز پذیرفتن شرایط مذاکرات، چارهٔ دیگر ندارند.

در همین حال بر اساس برخی گزارش‌ها رهبری طالبان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی موافقت کرده‌اند و این مذاکرات به زودی آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала