کلوپ ویدیو

آزمایش جدیدترین بمب هسته‌ای آمریکا + ویدئو

© Flickr / Martin Jonesآزمایش جدیدترین بمب هسته‌ای آمریکا
آزمایش جدیدترین بمب هسته‌ای آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار جدیدترین بمب اتمی خود را بر روی جنگنده F-15E Strike Eagle با منطبق کردن این جنگنده با بمب افکن B61−12 آزمایش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیفنس نیوز، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار جدیدترین بمب اتمی خود را در ماه مارچ بر روی جنگنده F-15E Strike Eagle با «موفقیت» آزمایش کرده است.

در این آزمایش جنگنده F-15E Strike Eagle با بمب افکن   B61−12  منطبق شد. این دو هواپیما در منطقه آزمایشی تونوپا در نوادا این ماموریت را انجام دادند.

هواپیمای آمریکایی در دو نوبت و ابتدا از مسافت حدود هزار  پایی و با سرعت نزدیک به سرعت صوت بمب اتمی آزمایشی خود را پرتاب کرد و سپس از فاصله 25 هزار پایی نیز این کار انجام شد و در هر دو نوبت بمب‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کردند.

ارتش آمریکا قصد دارد در آینده بمب افکن‌های B61−12 خود را جایگزین نمونه‌های قبلی کند. یک مقام نظامی آمریکا از آزمایش موفق این بمب افکن جدید در کنار جنگنده اف۱۵ ایگل ابراز خرسندی کرد.

چندی قبل نیز رسانه‌های آلمانی از عملیات مخفیانه ارتش آمریکا جهت ارتقا 20 بمب اتمی خود در آلمان خبر دادند.  نشریه «اشپیگل»  در این باره  نوشت که این عملیات مخفیانه در پاییز سال 2019 انجام شد و طی آن 20 کلاهک اتمی بمب «بی-6» آمریکا مستقر در  پایگاه هوایی «بوخل» آلمان به مدت 2 روز به ایالات متحده فرستاده شدند تا نرم افزارهای جدید بر آنها نصب شود.

به نوشته  اشپیگل، دولت آلمان نیز همکاری لازم با آمریکا را انجام داد  و به مدت 48 ساعت منطقه ممنوع ایجاد کرد  و ارتش خود را 48 ساعت در حالت آماده باش قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала