آلوده‌ترین شهر دنیا به ویروس کرونا مشخص شد

© AFP 2023 / Franco Rivolli Art / Piero Cruciattiآلوده ترین کدام شهر دنیا به ویروس کرونا مشخص شد
آلوده ترین کدام شهر دنیا به ویروس کرونا مشخص شد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهر برگامو در ایتالیا با 120 هزار نفر جمعیت؛ به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا به ویروس کرونا شناخته شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، در بدن بیشتر از نیمی از افرادی که اخیرا در شهر برگامو در شمال ایتالیا آزمایش داده‌اند، آنتی بادی های COVID-19 وجود داشته است.

به گفته مقامات ایتالیا از 9 هزار و 965 نفر از ساكنان برگامو كه بین 23 آپریل تا 3 جون آزمایش خون داده‌اند، 57 درصدشان آنتی بادی بیماری COVID-19 را داشته‌اند؛ چیزی که نشان می‌دهد آنها با افراد مبتلا به این بیماری در تماس بوده‌اند.

این نتایج بر اساس بررسی نمونه‌های «تصادفی» انجام شده است. مقامات حوزه بهداشت می‌گویند که چون این نمونه‌ها «به اندازه کافی جامع و گسترده» بوده‌اند، می‌توان آنها را به عنوان شاخصی اعتمادپذیر برای تعمیم به کل استان به کار برد.

آژانس بهداشت برگامو در بیانیه جداگانه‌ای که بعداً صادر شد اعلام کرد که بیشتر افراد شرکت‌کننده در این نمونه‌گیری، ساکن مناطق دارای بیشترین موارد ابتلا بوده‌ و بسیاری از آنان قبلاً در قرنطینه به سر می‌برده‌اند.

از سوی دیگر نتیجه آزمایش ده هزار و 404 نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان ایتالیا که بیشتر از همه در معرض ابتلا به کرونا هستند، نشان می‌دهد که پادتن کرونا در بدن بیش از 30 درصد آنها ساخته شده است.

شهر برگامو دومین کانون شیوع کرونا در ایتالیا بوده است. بر اساس گزارش مؤسسه ملی آمار ایتالیا، آمار کلی مرگ و میر در برگامو در ماه مارچ در مقایسه با میانگین آمار سال‌های 2015 تا 2019 به میزان 568 درصد افزایش یافته است. دلیل این افزایش شدید که آمار مرگ و میر در برگامو را به بدترین آمار در ایتالیا تبدیل کرده، طبعا شیوع همه‌گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا بوده است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که از زمان آغاز شیوع کرونا تا کنون در شهرستان برگامو 13 هزار و 609 نفر به بیماری COVID-19  دچار شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала