مجلس سرپرست وزیر صحت را فرا می‌خواند

© Photo / ارگ مجلس سرپرست وزیر صحت را فرا می‌خواند
 مجلس سرپرست وزیر صحت را فرا می‌خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان اعلام کرد که سرپرست وزارت صحت عامه را برای توضیحات در مورد چگونگی مبارزه با ویروس کرونا و نا رسایی در شفاخانه‌ها فرا می‌خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز چهارشنبه (21 جوزا) این مجلس گفت که سرپرست جدید وزارت صحت را در نشست هفته آینده این مجلس فرا می‌خواند.

آقای رحمانی افزود که سرپرست وزارت صحت عامه را بخاطری استجواب خواهد شد تا در مورد کارکردها قبلی و برنامه‌هایی که هم اکنون این وزارت روی دست دارد به نمایندگان وضاحت دهد.

رییس مجلس پس از آن این تصمیم را اعلام کرد که شماری از نمایندگان از ضعف در عملکرد وزارت صحت عامه به ویژه نارسایی‌ها برای بیماران کوید19 در شفاخانه‌ها انتقاد کردند.

میررحمان رحمانی شفاخانه شخصی‌اش را به تداوی بیماران کرونا تخصیص داد - اسپوتنیک افغانستان
میررحمان رحمانی شفاخانه شخصی‌اش را به تداوی بیماران کرونا تخصیص داد

محمد عارف رحمانی یک عضو مجلس گفت که نظام صحی کشور در مبابل ویروس کرونا از هم فرو ریخته است؛ با تمامی تبلیغاتی که صورت می‌گیرد فقط در کابل 250 بستر برای بیماران کوید 19 وجود دارد و بقیه بیماران باید در خانه‌های خود بمانند.

آقای رحمانی افزود که با توجه به خدماتی که در شفاخانه‌ها از جمله شفاخانه افغان جاپان و محمد علی جناح در کابل ارائه می‌شود، یک فاجعه انسانی در کشور رخ خواهد داد.

رحمانی گفت که ما در مدیریت کلان در رابطه به مبارزه با ویروس کرونا یک هم پاشیدگی جدی را شاهد استیم؛ بناً سکتور صحت باید یک بار دیگر به مجلس پاسخگویی کند .

گفتنی‌ست که همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، حکومت مرکزی برای هر ولایت طبق نیازسنجی پیش بینی شده ادارات مرکزی میلیون‌ها افغانی پول نقد اختصاص داد و اختیار مصرف آن را نیز به ادارات محلی تفویض کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала