امریکا دوباره اعتراف کرد: به خاطر نفت در سوریه هستیم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا دوباره اعتراف کرد: به خاطر نفت در سوریه هستیم
امریکا دوباره اعتراف کرد: به خاطر نفت در سوریه هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی مرکزی نیروهای امریکایی گفت نظامیان امریکایی برای بهره‌برداری از نفت سوریه و درآمد حاصل از آن در خاک آن کشور باقی مانده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی میلیتاری تایمز روز پنج‌شنبه گزارش کرد که جنرال کنت مک‌کنزی نفت و داعش را دو عامل حضور نظامی نیروهای امریکایی در خاک سوریه دانسته و افزوده است که هرگونه خروج از سوریه "در نهایت یک تصمیم سیاسی خواهد بود".

وی درباره خطر ۱۰ هزار زندانی داعش در زندان‌های منطقه هم هشدار داد و مدعی شد نیروهای امریکایی هنوز برای جنگ با داعش و همکاری با نیروهای دموکراتیک سوریه در آن کشور هستند.

ترامپ مجبور شد محل اقامت دائم خود را تغییر دهد - اسپوتنیک افغانستان
توافق ترامپ برای گسترش ماموریت های نظامی امریکا جهت حفاظت از نفت در سوریه

فرماندهی مرکزی نیروهای امریکایی تصریح کرد: "علاوه بر این، ما برای نگهداری از تجهیزات نفتی در راستای کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه و استفاده آنها حضور داریم و به آنها کمک می‌کنیم تا از این راه درآمد کسب کنند. این درآمد می‌تواند در راه های مختلفی استفاده شود که از جمله آن ادامه عملیات علیه داعش خواهد بود".

این جنرال بلندپایه امریکایی پیش‌بینی کرد: "با گذشت زمان، احتمال دارد بشار اسد [رئیس جمهوری سوریه] به شرق کشور توجه و بر ما فشار وارد کند. ما هر اتفاقی بیفتد با آن برخورد خواهیم کرد."

 ناظران می‌گویند دولت ترامپ برای اشغال و کنترل منابع نفتی سوریه، مبارزه با تروریزم و داعش را بهانه کرده است. رئیس جمهوری امریکا سال گذشته در گردهمایی انجمن بین‌المللی روسای پولیس به صراحت گفته بود: "ما نفت سوریه را نگه می‌داریم و به یاد بیاورید که ماهانه ۴۵ میلیون دالر، پول‌آوری دارد".

مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا نیز همسو با رئیس جمهوری ایالات متحده بر حفاظت از منابع نفتی شمال سوریه تاکید کرده و مدعی شده بود ماموریت واشنگتن تامین امنیت میادین نفتی است.

همچنین برخی مقام‌های ارشد وزارت خارجه امریکا گفته‌اند "ترامپ به موضوع نفت سوریه توجه ویژه‌ای دارد زیرا مهم است که داعش به آن دست پیدا نکند. در ضمن فکر نمی‌کنیم دست یافتن ایران یا حکومت سوریه به آن هم چیز خوبی باشد".

سوریه اقدام دولت ترامپ در این رابطه را راهزنی دانسته و آن را به صراحت خلاف حاکمیت و تمامیت ارضی و همچنین قوانین بین‌المللی اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала