وزارت خارجه افغانستان به ایران: با شهروندان ما برخورد خوب کنید

© وزارت خارجه افغانستانوزارت خارجه افغانستان به ایران: با شهروندان ما برخورد خوب کنید
وزارت خارجه افغانستان به ایران: با شهروندان ما برخورد خوب کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان از ایران خواسته است که با مهاجران با روحیه تساهل و همکاری برخورد کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر خبرنامه‌ی با ابراز سپاس از میزبانی مهاجرین افغان در جمهوری اسلامی ایران، از دولت کشور دوست و برادر ایران میخواهد تا با اتباع افغانستان با روحیه تساهل و همکاری برخورد نمایند.
نشریه وزارت خارجه گفته است: "شورای امنیت ملی وقوع حوادث ناگوار اخیر را که باعث شهادت و جراحت تعدادی از افغانها در ج.ا ایران گردید، مورد بحث قرار داده و تاثر عمیق خویش را نسبت به وقوع آن ابراز داشت. دولت جمهوری اسلامی افغانستان با ابراز سپاس از میزبانی مهاجرین افغان در جمهوری اسلامی ایران، از دولت کشور دوست و برادر ایران میخواهد تا با اتباع افغانستان با روحیه تساهل و همکاری برخورد نمایند."

غنی: رویداد آتش سوزی موتر اتباع افغانستان باید از طریق مراجع دیپلماتیک پی‌گیری شود - اسپوتنیک افغانستان
غنی: رویداد آتش سوزی موتر اتباع افغانستان باید از طریق مراجع دیپلماتیک پی‌گیری شود

درر خبرنامه وزارت خارجه افغانستان نیز آمده است: "در این جلسه به منظور جستجوی راه های حل و جلوگیری از تکرار وقایع تأسف بار اخیر، فیصله گردید تا در اسرع وقت هیئت بلند رتبه افغانستان به ج.ا ایران سفر نمایند و روی دلایل وقوع آن با تمرکز بر تامین بهتر امنیت سرحد مشترک میان دو کشور، جلوگیری از ترددهای غیر قانونی، تجدید قرارداد کمیساران سرحدی منعقده سال 1335، مبارزه با قاچاق انسان در دو سوی مرز، آغاز پروسه تثبیت هویت اتباع ج.ا.افغانستان در ج.ا.ایران و قانونمند سازی اقامت شان و همچنان نهایی و عملی سازی مسوده موافقتنامه تنظیم استخدام کارگران افغان به شکل قانونی مذاکره نموده و توافقات لازم را به دست آورند.
در عین حال شورای امنیت از تمام نهادهای ذیدخل دولت و رسانه های خبری خواست که در مورد عواقب ناگوار سفرهای غیر قانونی و فریبکاری قاچاقبران انسان در دو طرف سرحد آگاهی رسانی نمایند.
این درحالیست که به اثر تیراندازی و آتش‌سوزی موتر حامل مهاجران افغان در منطقه مهریز شهر یزد ایران سه تن از آن‌ها جان باختند و 8 تن دیگر زخم برداشتند.
ویدیوی از سوختن یک موتر و سرنشینان آن در شهر یزد ایران در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که گفته می‌شود حامل مهاجران افغان بوده و توسط پولیس ایران هدف قرار گرفته است.
مسئولان امنیتی ایران گفته‌اند که موتر حامل این افراد پس از آن دچار حادثه شده است که از یک ایست بازرسی پولیس متواری شده بود. به ادعای آنان، این موتر بدون توجه به تیر هوایی پولیس با تایر پنچر هشت کیلومتر به مسیر خود ادامه داده که در نتیجه بر اثر داغ‌شدن رینگ‌ها آتش گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала