سرپرست وزارت صحت: پس از این سکتور خصوصی اجازه تشخیص و درمان کرونا را دارد

© وزارت صحت عامه سرپرست وزارت صحت: پس از این سکتور خصوصی اجازه تشخیص و درمان کرونا را دارد
سرپرست وزارت صحت: پس از این سکتور خصوصی اجازه تشخیص و درمان کرونا را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت، اعلام کرده است که سکتور خصوصی، از این به بعد می‌تواند در راستای تشخیص و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا، کار کند.

به گزارش اسپوتنیک، احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان، امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ جوزا) در یک نشست خبری گفت که پیش از این، سکتور خصوصی اجازه‌ی تشخیص و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا را نداشت، اما از این به بعد، شفاخانه‌ها و کلینیک‌های خصوصی، می‌توانند در این زمینه کار کنند.

کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان نزدیک به ۲۳ هزار نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان نزدیک به ۲۳ هزار نفر رسید

او تأکید کرد که سکتور خصوصی، اجازه‌ی استفاده از تست سریع تشخیص ویروس کرونا را ندارد و می‌تواند تجهیزات لابراتواری را برای تشخیص این ویروس، تدارک ببیند.

آقای عثمانی، گفت که از این به بعد، تمام سیستم صحی، به شمول سکتور خصوصی و دولتی، می‌توانند به گونه‌ی هماهنگ در برابر ویروس کرونا مبارزه کنند.

این در حالی است که پیش از این، تنها شفاخانه‌های دولتی اجازه‌ی تشخیص و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا را داشتند.

سرپرست وزارت صحت، گفت که در حال حاضر، ویروس کرونا به تمام خانه‌ها سرایت کرده و امکان تشخیص تمام بیماران وجود ندارد، از همین‌رو، تشخیص بیماران در مناطقی که امکانات لابراتواری در آن فراهم نیست، تنها بر اساس علائم صورت می‌گیرد.

این در حالی است که تا کنون، ۲۲۸۹۰ مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان شناسایی شده که از این میان، ۴۲۶ نفر جان باخته‌اند و ۳۳۲۶ نفر دیگر بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала