اشرف غنی: اشتباه داکتر نجیب را تکرار نمی‌کنم

© Photo / ارگاشرف غنی: اشتباه داکتر نجیب را تکرار نمی‌کنم
اشرف غنی: اشتباه داکتر نجیب را تکرار نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در مورد ایجاد دولت موقت پس از دست‌یابی به توافق صلح، می گوید که او اشتباه داکتر نجیب الله، رئیس جمهوری پیشین را تکرار نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در در یک ویدیوکنفرانس با شورای اتلانتیک امریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال ایجاد دولت موقت در افغانستان، گفت که "یک بار این فلم را را دیده‌ایم و دیگر نمی‌خواهیم آن را تکرار ببینیم".

داکتر نجیب الله - اسپوتنیک افغانستان
قتل داکتر نجیب الله باید بررسی گردد

اشاره‌ی وی، به اعلام استعفای داکتر نجیب الله در جریان مذاکرات با مجاهدین می‌باشد، او این استعفا را بزرگترین اشتباه داکتر نجیب الله خواند.

نجیب الله که از سال 1987 تا 1992 رئیس جمهور افغانستان بود. او پس از روی‌کار آمدن حکومت به رهبری مجاهدین در افغانستان در دفتر سازمان ملل متحد در کابل پناه برد.

در سال 1996 طالبان پس از تصرف شهر کابل، داکتر نجیب‌الله و برادرش شاهپور احمدزی را از دفتر ملل متحد در کابل بیرون کشیده و نخست به ضرب گلوله کشته و سپس در چهارراهی آریانا حلق آویز کردند.

همانگونه که اکنون تلاش‌ها برای مصالحه میان حکومت افغانستان و گروه طالبان جریان دارد، داکتر نجیب‌الله نیز در واپسین‌ سال‌های ریاست جمهوری خود طرح مشی مصالحۀ ملی را به مخالفان دولت پیشنهاد کرده بود، اما این طرح موفق نشد و بلاخره مجاهدین قدرت را در درست گرفتند و صفحۀ جنگ‌های تنظیمی و داخلی در افغانستان آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала