استقبال خلیل‌زاد از اعلامیه اخیر طالبان در مورد شروع مذاکرات میان افغانان

© Photo / U.S. Special Representative Zalmay Khalilzadاستقبال خلیل‌زاد از اعلامیه اخیر طالبان در مورد شروع مذاکرات میان افغانان
استقبال خلیل‌زاد از اعلامیه اخیر طالبان در مورد شروع مذاکرات میان افغانان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می گوید که رهایی زندانیان به مرحله مهم جدید رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امریکا در صفحه توییترش نگاشته است که رهایی زندانیان به مرحله مهم جدید رسیده است، ما از آن استقبال می‌کنیم، تاکنون حکومت بیش از 3 هزار زندانی طالب را رها نموده، مهم است تا این رویداد ادامه یابد و مانع سر راه رهایی زندانیان بر طرف گردد و پس از آن، مذاکرات، به مالکيت و رهبری افغانها، میان تیم فراگیر جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده طالبان، باید فوراً آغاز شود. از ابتدا، رسیدن به مذاکرات میان افغانان هدف کلیدی دیپلماسی ما بوده است.

  رئیس جمهور غنی و زلمی خلیلزاد در مورد روند صلح گفتگو کردند - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی و زلمی خلیلزاد در مورد روند صلح گفتگو کردند

آقای خلیل‌زاد در مورد اعلامیه اخیر گروه طالبان گفته است: "ما از اعلامیه و وضاحت طالبان که آنان، در یک هفته یی تعهد رهایی زندانیان که در توافقنامه ما بیان شده، در مذاکرات بین الافغانی اشتراک خواهند ورزید، استقبال میکنیم. اگرچه نیاز است تا به بسیاری از جزئیات عملی پرداخته شود، تمام این انکشافات بسیار مثبت اند".

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان اظهار داشت که ما از هر زمان قبل، به هدف مذاکرات میان افغانان نزدیکتر استیم، همه طرف‌ها باید هر چه زودتر برای رفتن به میز مذاکرات کار کنند و جلو خرابکاران در تضعیف پروسه و اغوای امیدها و آرمانهای مردم افغان برای صلح، را بگیرند.

قابل یادآوری‌ست که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که به زودی‌ 2000 زندانی دیگر طالبان آزاد می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала