شناسایی آزمایشگاهی بیماران کرونایی از توان وزارت صحت افغانستان بیرون شده‌ است

© وزارت صحت شناسایی آزمایشگاهی بیماران کرونایی از توان وزارت صحت افغانستان بیرون شده‌ است
شناسایی آزمایشگاهی بیماران کرونایی از توان وزارت صحت افغانستان بیرون شده‌ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد وزیر صحت‌عامه افغانستان گفته است، که شناسایی آزمایشگاهی بیماران کرونایی در این کشور از توان این نهاد بیرون شده‌ است.
کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان: شناسایی 556 مورد جدید و مرگ 5 نفر

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، احمد جواد عثمانی نامزد وزیر صحت عامه افغانستان می گوید، که با بحرانی شدن ویروس کرونا در این کشور، شیوۀ شناسایی بیماران کرونایی از آزمایش‌های آزمایشگاهی به ‌گونۀ کلینیکی تغییر خواهد خورد.

نامزد وزیر صحت افغانستان می‌گوید، که پس از این هر بیماری که نشانه‌های بیماری کووید-نزده را داشته باشند، بیمار کوویدنزده شناخته خواهد شد: "افزارهایی که از سوی یونیسیف قرار بود به ما برسد، هنوز نرسیده تا ما آن را به ۳۴ ولایت افغانستان برسانیم... اکنون در یازده ولایت افغانستان ما آزمایشگاه داریم و برنامه داریم که در ۳۴ ولایت کارهای شناسایی را افزایش بدهیم. اما این نیاز به زمان دارد و کنترل آن از دست وزارت صحت بیرون شده است". 

گسترش ویروس کرونا در افغانستان هم‌چنان سیر بالا رفتن اش را نگه داشته و اخیرأ شمار جان باختگان این ویروس نیز افزایش یافته‌اند.

بربنیاد آمارهای وزارت صحت، از میان ۵۵ هزار تنی که آزمایش شده‌اند، ۲۴,۱۰۲ تن آنان دچار به ویروس کرونا بوده‌اند. تاکنون ۴۵۱ بیمار جان باخته و ۴۲۰۱ بیمار دیگر هم بهبود یافته‌اند.

وزارت صحت‌عامه افغانستان هیچ آماری دربارۀ موجودیت افزارهای آزمایشگاهی بدست نمی‌دهد. اما پیش از این چندین کشور برای دولت افغانستان افزارهای بهداشتی یا کیت‌های شناسایی بیماران کووید-نزده کمک کرده‌اند که بربنیاد آمارها تاکنون در حدود نیم این افزارها مصرف شده‎اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала