نگرانی روسیه از حمله احتمالی ناتو

© AP Photo / Shakh AivazovАмериканские военные инструкторы в Грузии
Американские военные инструкторы в Грузии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه آمریکایی در گزارشی به تشریح دلیل ترس روسیه از حمله ناتو پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر سوچیو، روزنامه نگار آمریکایی در مقاله‌ای برای نشریهThe National Interest نوشت: روسیه برای ترس از حمله ناتو دلایل را در اختیار دارد، زیرا طی قرون گذشته این کشور از سوی کشور های آلمان ، سویدن، پولند، فرانسه و حتی ایالات متحده مورد حمله قرار گرفته است.

وی خاطرنشان كرد: اكنون اكثر آمریكایی ها می توانند تهدید ناتو برای روسیه را به عنوان یک تفکر ذهنی و دور از واقعیت در نظر بگیرند ، اما مسكو مدت هاست كه  افزایش فعالیت های نظامی پیمان اتلانتیک شمال "ناتو" را در نزدیکی مرز های خود ثبت نموده است.

راکت اسكندر پاسخ محکم روسیه به ناتو  - اسپوتنیک افغانستان
راکت اسكندر پاسخ محکم روسیه به ناتو

به گفته نویسنده ، پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روسیه از بسیاری جهات به مراتب آسیب پذیرتر از پیش در برابر ماهواره های پولند ، مجارستان و رومانی و همچنین جمهوری چک و اسلواکی است که هم اکنون بخشی از ناتو هستند.

بنابراین به گفته نویسنده این مقاله  جای تعجب نیست که مسکو همواره ارتش و نیروی دریایی  خود را تقویت می کند ، تمرین های نظامی را به طور مرتب انجام می دهد و تجهیزات نظامی جدیدی از جمله تانک T-14 Armata و موشک های زیر آب مافوق صوت ارتش را مدرنیزه سازی می‌کند.

پیش از این  "سرگئی رودسکوی" رئیس اتاق عملیات ستاد کل ارتش هشدار داد که فعالیت‌های نظامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی مرز های روسیه افزایش پیدا نموده است.

این مقام بلندپایه نظامی روس توضیح داد: "در حال حاضر، فعالیت نیروهای نظامی-هوایی و نیروهای نظامی-دریایی ایالات متحده و متحدان آنها در نزدیکی مرزهای روسیه به شدت افزایش یافته است. بدین ترتیب که در ماه آپریل سال جاری، پرواز یک فروند هواپیمای بمب افکن راهبردی "بی-1بی" در امتداد شبه جزیره کامچاتکا شناسایی شد و در ماه مه نیز پنج مورد از چنین پروازهایی ثبت شد. ضمن اینکه این نخستین بار است که بمب افکن‌های B "بی-1 بی" آمریکایی در آسمان اوکراین ظاهر می ‌شوند.»

ژنرال رودسکی همچنین یادآور شد که اخیراً فعالیت هواپیماهای شناسایی آمریکایی و سایر کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، بر فراز  آب‌های دریای بالتیک، دریای سیاه و در قسمت شرقی دریای مدیترانه، افزایش یافته است.

"سرگئی رودسکی" همچنین اعلام کرد که ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تمرینات نظامی کشورهای عضو ناتو در دریای بارنتس، که در جریان آنها حملات فرضی به اهداف روسی و رهگیری موشک‌های بالستیک این کشور انجام می شود را اقدامی تحریک ‌ آمیز ارزیابی می کند

ینس استولتنبرگ،  دبیرکل ناتو به نوبه خود اظهار داشت که روسیه همسایه ناتو است و این سازمان نظامی باید از جمله در مورد کنترل تسلیحات با مسکو گفتگو کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала