واكنش تند مسکا نجیب به اظهارات اخیر غنى در باره پدرش

© Sputnik / Andrey Solomonov /  مراجعه به بانک تصاویر واكنش تند مسکا نجیب به اظهارات اخیر غنى در باره پدرش
واكنش تند مسکا نجیب به اظهارات اخیر غنى در باره پدرش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکا نجیب، دختر داکتر نجیب الله به سخنان روز گذشته محمد اشرف غنی، رئیس کشور واکنش تندی نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مسکا نجیب، دختر داکتر نجیب الله، رئیس جمهور پیشین افغانستان با واکنش به سخنان اخیر محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است: "رئیس جمهور غنی، جنگ در افغانستان یک پروژه فیلمی 20 ساله نیست. به هر حال، هر فیلم نیز یک پایانی دارد. تکبر یک خودخواهی ناسالم است که نیاز به اصلاح دارد، آقای رئیس جمهور خنده تان در پایان مصاحبه به رهبر در مقام شما بسیار غیر ضروری است. فقط افغانان ناسیونالیسم نیات صلح نجیب الله را درک می کنند، مطمئن نیستیم که آیا شما یکی از آنها باشید".

روز گذشته محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در در یک ویدیو کنفرانس با شورای اتلانتیک امریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال ایجاد دولت موقت در افغانستان، گفت که " یک بار این فلم را را دیده‌ایم و دیگر نمی‌خواهیم آن را تکرار ببینیم".

اشاره‌ی وی، به اعلام استعفای داکتر نجیب الله در جریان مذاکرات با مجاهدین می‌باشد، او این استعفا را بزرگترین اشتباه داکتر نجیب الله خواند.

داکتر نجیب الله که از سال 1987 تا 1992 رئیس جمهور افغانستان بود. او پس از روی‌کار آمدن حکومت به رهبری مجاهدین در افغانستان در دفتر سازمان ملل متحد در کابل پناه برد. 

در سال 1996 طالبان پس از تصرف شهر کابل، داکتر نجیب‌الله و برادرش شاهپور احمدزی را از دفتر ملل متحد در کابل بیرون کشیده و نخست به ضرب گلوله کشته و سپس در چهارراهی آریانا حلق آویز کردند.

همانگونه که اکنون تلاش‌ها برای مصالحه میان حکومت افغانستان و گروه طالبان جریان دارد، داکتر نجیب‌الله نیز در واپسین‌ سال‌های ریاست جمهوری خود طرح مشی مصالحۀ ملی را به مخالفان دولت پیشنهاد کرده بود، اما این طرح موفق نشد و بلاخره مجاهدین قدرت را در درست گرفتند و صفحۀ جنگ‌های تنظیمی و داخلی در افغانستان آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала