علائم نهفته ویروس کرونا

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر علائم نهفته ویروس کرونا
 علائم نهفته ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص علوم بیولوژی روسیه در اظهاراتی علائم نهفته بیماری ویروس کرونا را نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، آنا بارانوا دکتر علوم بیولوژی روسیه هنگام توصیف بیماران مبتلا به کرونا ویروس کلمه "بدون علامت" را بی معنی خواند.

به گفته این متخصص، مفهوم "بدون علامت" تأکید بر عدم بیماری است، در حالی که ممکن است ارگان های داخلی بدن دچار مشکل باشد که علائم آن تا هنوز بروز نکرده.   

متخصص خاطرنشان ساخت  كه اغلب بیماران "بدون علامت" جوانانی هستند كه مورد توجه پزشكان قرار نمی گیرند. آنها با بیماری های دیگر بعدا به پزشک مراجعه می کنند.

 این متخصص روس شماری از علائم نهفته بیماری ناشی از ویروس کرونا را مشخص نمود.

 

سازمان جهانی صحت  - اسپوتنیک افغانستان
مریضان بدون علامت عامل انتشار کرونا نیستند

وی گفت به عنوان مثال ، لازم بود كه لوزالمعده یک جوان مورد معاینه قرار گیرد اما سی تی اسكن نشان داد که این فرد دچار آسیب جدی ریه ها می‌باشد.

به گفته متخصص این مشکل را می‌شد بدون توموگرافی با استفاده از استریومتر برای كنترل اندازه ریه ها تشخیص کرد. در صورتی که حجم ریه کاهش را نشان دهد، احتمال دارد فرد مبتلا به ویروس کرونا باشد

 وی خاطرنشان کرد: اگر قبل از شیوع بیماری همه گیر کرونا، اندازه ریه ها با استفاد ه از استریومتربرای بیمار معلوم باشد پس می توان حجم آنها را  هنگام شیوع ویروس مقایسه کرد.

این متخصص همچنین  توصیه نمود: "اگر آزمایش COVID-19 شما مثبت است  و شما هیچگونه علائم را احساس نمی کنید ، باید آزمایش توموگرافی را انجام دهید و مشخص کنید که مشکلی در ریه ها ندارید."

به گفته این متخصص، همچنان افرادی که  بیماری عدم کفایه کلیه دارند نیز احتمال دارد علائم بیماری ویروس کرونا را احساس نکنند. به منظور تعیین این اختلال، لازم است تا یک آزمایش خون برای فیلتراسیون گلومرولی (معیار اندازه گیری برای مشخص کردن میزان خون در حال عبور از کلیه ها در هر دقیقه)  انجام شود.

علاوه بر این ، تعدادی از نشریات علمی دوره  "بدون علامت" این بیماری را در زنان باردار شرح می دهند که پس از زایمان و آزمایش  پلاسنتا ، مشخص می‌شود که به این بیماری آلوده شده اند.

ماریا فان کرخوفه، همه‌گیرشناس و مدیر امور فنی بهداشت جهانی، در تاریخ نهم جون  در جریان نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که داریم به نظر می رسد انتقال از فردی که علائمی ندارد به ندرت می تواند بیماری را به فرد دیگری منتقل کند.

وی افزود: واکنش دولت ها باید شناسایی و قرنطینه افراد با علامت بیماری باشد و افرادی را رهگیری کنند که ممکن است با این افراد در تماس باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала