بازگشت کرونا به چین/ وضعیت هشدارآمیز در پی شناسایی مبتلایان جدید در پکن

© AP Photo / Ng Han Guanبازگشت کرونا به چین/ وضعیت هشدارآمیز در پی شناسایی مبتلایان جدید در پکن
بازگشت کرونا به چین/ وضعیت هشدارآمیز در پی شناسایی مبتلایان جدید در پکن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا (COVID-19) در چین مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند چندین محل در پکن دوباره قرنطینه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شناسایی افراد مبتلا به  بیماری ناشی از ویروس کرونا (COVID-19)، در پکن، پایتخت چین پس از دو ماه، باعث شد که مقامات این کشور چندین بازار عمده فروشی مواد غذایی را تعطیل و بازگشایی مدارس ابتدایی را به تعویق بیاندازند.

مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند چهار محل در پکن دوباره قرنطینه شده است.

چین که نخستین کشوری بود که ویروس کرونا در پایان سال 2019 در آن شیوع یافت، موفق شد بطور قابل توجهی مانع گسترش این بیماری و کنترل آن شود بطوری که روزانه تنها تعداد انگشت شماری فرد مبتلا به این بیماری شناسایی می شد که بیشتر کسانی بودند که از سفر خارجی به چین باز می کشتند.

با این حال نگرانی‌ها از آنجا بار دیگر آغاز شده است که مقامات چین اخیرا سه مورد مبتلا به COVID-19 را شناسایی کردند. شناسایی آخرین مورد مبتلا به COVID-19در پکن به حدود دو ماه پیش در اواسط ماه آپریل باز می گردد.

یافته جدید محققان: ویروس کرونا قابلیت آسیب به دستگاه عصبی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
یافته جدید محققان: ویروس کرونا قابلیت آسیب به دستگاه عصبی را دارد

۲ فرد جدید مبتلا به COVID-19 کارکنان یک مرکز تحقیقاتی گوشت هستند. به گفته مقامات شهرداری پکن، یکی از این دو نفر اخیرا به شهر «چینگ دائو» در شرق چین سفر کرده است.

دو بازار عمده فروشی مواد غذایی که روز جمعه تعطیل شدند، مکانهایی بوده‌اند که افراد مبتلا به ویروس در آنها رفت و آمد کرده بودند.

مقامات نگرانند که پیدا شدن موارد جدید ابتلا به کرونا به معنای آغاز موج دوم شیوع کرونا در چین باشد به همین دلیل بازگشایی مدارس ابتدایی که برای روز دوشنبه برنامه ریزی شده بود را به تعویق انداختند.

از زمان شیوع بیماری ویروس کرونا در شهر ووهان چین در 12 دسامبر 2019 تاکنون هزاران نفر در جهان جان خود را به علت ابتلا به آن از دست داده‌اند.

تعداد کل مبتلایان به  ویروس کرونا در چین تاکنون 83 هزار نفر اعلام شده است که بیش از 78 هزار نفر آنها بهبود یافته‌اند و 4634 نفر نیز جانشان را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала