به زودی پروازهای بین‌المللی به افغانستان آغاز خواهد شد

© Photo / A.Airlines / A.Airlinesبه زودی پروازهای بین‌المللی به افغانستان آغاز خواهد شد
به زودی پروازهای بین‌المللی به افغانستان آغاز خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره هوانوردی ملکی افغانستان از آغاز پروازهای بین المللی به این کشور خبر داد. 
توقف پروازهای بین المللی به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
توقف پروازهای بین المللی به افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، قاسم وفایی ‌زاده رییس اداره هوانوردی ملکی می‌گوید که پروازهای بین‌المللی بزودی و بر بنیاد یک دستورالعمل جدید جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا، در میدان‌های هوایی افغانستان از سر گرفته می شود.

آقای وفایی زاده افزوده است، که بربنیاد این دستور کاری جدید، شرکت‌های هوایی افغانستان نیز می‌توانند پروازهای خارجی خود را از سر گیرند.

به گفته او، در سه روز آینده پروازهای خارجی از بیرون به افغانستان و از افغانستان به خارج از کشور توسط شرکت های داخلی و خارجی از سر گرفته می‌شود.

وفایی زاده افزوده که هند و برخی کشورهای دیگر تا جولای آینده پروازهای خود را به افغانستان به تعویق انداخته‌اند؛ اما پروازهای کشورهای دیگر به افغانستان از سرگرفته خواهد شد.

به گفته او، درباره پروازهای داخلی نیز پس از ارائه گزارش ارزیابی وضعیت عمومی از سوی وزارت صحت که در نشست بعدی کابینه، تصمیم گرفته خواهد شد.

به گفته او، اداره هوانوردی ملکی درباره آغاز پروازهای داخلی مطابق به فیصله کابینه عمل خواهد کرد.

یادآوری می کنیم، که پس از گسترش ویروس کرونا در افغانستان و جهان اکثر پروازهای داخلی و خارجی به دلیل جلوگیری از گسترش این ویروس متوقف شده بود.

بربنیاد برآوردها، تنها شرکتهای آریانا افغان و کام ایر در این مدت 45 میلیون دالر تاوان کرده‌اند.

به گفته این اداره، 20 میلیون دالر شرکت کام ایر، بیشتر از 10 میلیون دالر شرکت آریانا و حدود 15 میلیون دالر هم اداره هوانوردی ملکی تاوان کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала