دانش: کشور میزبان گفتگوهای صلح باید بی‌طرف و با تجربه ‌باشد

© Photo / دفتر معاون دومدانش: کشور میزبان گفتگوهای صلح باید بی‌طرف و با تجربه ‌باشد
دانش: کشور میزبان گفتگوهای صلح باید بی‌طرف و با تجربه ‌باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهوری کشور گفته است که دولت افغانستان از میزبانی همه کشورهای دوست برای گفتگوهای صلح استقبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری کشور، در یک کنفرانس ویدیویی با استیفانو پونتیکورو، نماینده غیرنظامی ناتو این موضوع را مطرح کرده است.

والی کابل: تعداد مبتلایان کرونا در کشورمحم بسیار بیشتر از آمار رسمی است - اسپوتنیک افغانستان
والی کابل: تعداد مبتلایان کرونا در افغانستان بسیار بیشتر از آمار رسمی است

در این ویدیو کنفرانس هر دو طرف در مورد اقدامات حکومت افغانستان برای پیش‌برد روند صلح، زمان و مکان آغاز مذاکرات بین الافغانی، روند رهایی زندانیان، نگرانی ها مردم افغانستان به ویژه جامعه هزاره، در مورد صلح با طالبان و مبارزه با کرونا گفتگو کرده اند.

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای گفته است که حکومت برای نشان دادن حسن نیت در راستای گفتگوهای صلح، تاکنون اقدامات لازم را انجام داده است.

به گفته‌ی او، گروه طالبان نیز باید در مورد قطع رابطه‌ی‌شان با گروه‌های تروریستی و آتش‌بس یا کاهش خشونت علیه غیرنظامیان و شهروندان افغانستان تعهدات خود را انجام دهد.

معاون دوم ریاست جمهوری تاکید کرد که روند رهایی زندانیان طالبان سرعت می‌یابد، اما در برخی موارد مشکلات تخنیکی و موانع حقوقی و امنیتی باعث کندی این روند شده است.

در همین حال، نماینده‌ی غیرنظامی ناتو در افغانستان گفته است که سازمان ناتو و کشورهای عضو این سازمان متعهد هستند تا ختم موفقانه‌ی روند صلح در افغانستان، در کنار دولت و مردم این کشور باقی بمانند.

از سوی هم، معاون دوم ریاست‌جمهوری در این کنفرانس ویدیویی از سازمان ناتو و دیگر همکاران بین‌المللی افغانستان خواسته است که افغانستان را در بخش‌های درمان مریضان «کووید۱۹» و تهیه‌ی تجهیزات طبی، کمک کنند.

شمار مجموعی بیماران کووید 19 در افغانستان به 24 هزار و 766 تن رسیده، 471 تن جان باخته و چهار هزار و 725 تن هم صحت‌یاب شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала