یک قاچاقچی مواد مخدر در مرز افغانستان و تاجیکستان کشته شد

CC BY 2.0 / Upyernoz / Tajik-Uzbek Borderیک قاچاقچی مواد مخدر در مرز افغانستان و تاجیکستان کشته شد
یک قاچاقچی مواد مخدر در مرز افغانستان و تاجیکستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی مرزبانی جمهوری تاجیکستان امروز (یک‌شنبه) در گزارشی از کشته و زخمی شدن دو قاچاقچی مسلح در ناحیه مرزی جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته امنیت دولتی تاجیکستان در یک اعلامیه مطبوعاتی گفته است: "در شب (14،جون)، در نتیجه یک عملیات مشترک کمیته امنیت دولتی تاجیکستان و نیروهای مرزی، از ورود غیر قانونی قاچاقچیان مواد در مرز تاجیکستان و افغانستان جلوگیری شد، گروهی از فروشندگان مواد مخدر به رهبری حاجی عبدالخالد 34 ساله، باشنده شهر تخار افغانستان سعی داشت به طور غیرقانونی با مواد مخدر از طریق مرز و پست مرزبانی "چوبک" عبور و قاچاق کند".

درمان 3062 بیمار کرونایی در تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
درمان 3062 بیمار کرونایی در تاجیکستان

در ادامه این اعلامیه آمده است، افراد مذکور به فرمان ایست مرزبانان توجه نکرده و به سوی آنها تیراندازی کردند: "در جریان درگیری، رهبر قاچاقچیان کشته و قاچاقچی دیگر زخمی شد، فرد مذکور با استفاده از تاریخی شب، در خاک کشور همسایه (افغانستان) پنهان شد".

به گفته این کمیته، پس بازرسی از نزد این قاچاقچی یک میل کلاشینکف با یک خشاب 38 مرمی و 10 بسته مواد مخدر کشف شد.

این اعلامیه می افزاید: "به منظور پاک‌سازی کامل گروه قاچاقچیان فرامرزی مواد مخدر، جستجوی اعضای آن در خاک تاجیکستان ادامه می‌یابد، افراد متهم به جرایم مواد مخدر شناسایی و مجازات خواهند شد".

افغانستان و تاجیکستان نزدیک به 1300 کیلومتر با هم مرز مشترک دارند، ولایت های بدخشان، تخار و کندز در شمال افغانستان با تاجیکستان هم مرز اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала