Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ورزشگاه آلفردو دی استفانو برای اولین بار میزبان بازی لالیگا

© REUTERS / Juan MedinaБолельщики на матче "Барселона" - "Реал Мадрид"
Болельщики на матче Барселона - Реал Мадрид - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امشب شب ویژه‌ای برای ورزشگاه "آلفردو دی استفانو" خواهد بود زیرا برای اولین بار یک بازی لالیگایی را میزبانی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ورزشگاه کوچک و 6000 نفری " آلفردو دی استفانو" در تاریخ 14 ساله‌اش میزبان نخستین بازی لالیگا سانتاندر خواهد بود و رئال مادرید برای دومین بار در حالی که کارهای بازسازی در سانتیاگو برنابئو انجام می‌شود، در آن بازی می‌کند.

پیشرفت‌های زیادی در این ورزشگاه پیش از بازی‌های خانگی رئال انجام شده اما اکنون همه چیز آماده است و برخی داستان‌ها و کنجکاوی در مورد این ورزشگاه وجود دارد که نام این بازیکن را در نظر می‌گیرد که از نظر خیلی‌ها بهترین بازیکنی است که تا به حال پیراهن رئال را به تن کرده است.

پروژه‌ای که در فلوریدا آغاز شد

طراحی مفهومی برای ورزشگاه والدبباس بین فلوریدا و مادرید ایجاد شد که یک شرکت آمریکای شمالی برنده رقابت طراحی شد و مدیریت پروژه توسط"بوویس لند لیس"، استدیو لاملا"، یوروکنسلت" و CSP (هماهنگی ایمنی و سلامت)، (با کمک 23 معمار، پنج معمار فنی، 12 مهندس و 4 مهندس فنی) بازسازی شد.

تیم استاد رنس فرانسه اولین تیم مهمانی بود که در این ورزشگاه بازی کرد و اولین گل هم در آن توسط سرخیو راموس به ثمر رسیده است.

در شب نهم می 2006 استادیوم با یک بازی دوستانه بین رئال مادرید و استاد رینس افتتاح شد که با نتیجه 6-1 به سود لوس بلانکوس پایان یافت و سرخیو راموس گل اول را زد.

در آن بازی ایکر کاسیاس، میشل سالگادو، سرخیو راموس، آلوارو میخا، روبرتو کارلوس، دیوید بکهام، گوتی، رابینو، زین الدین زیدان، آنتونیو کاسانو و رائول 11 بازیکنی بودند که برای رئال به میدان رفتند.

 

یک مجسمه 400 کیلویی از دی‌استفانو

اولین خشت در والدبباس توسط رییس باشگاه و نیز یک بازیکن از تیم جوانان (دنی کارواخال) که اکنون در تیم اول بازی می‌کند، گذاشته شده است.

مجسمه "پدرو مونتس" در 17 فبروری 2007 افتتاح شد و بیش از 400 کیلو وزن دارد، ارتفاع آن بیش از دو متر است و بازآفرینی جشن یک گل او در جام اروپا مقابل تیم "واساس" می‌باشد.

این استادیوم درست در مرکز 120 هکتار "سیوداد" رئال مادرید واقع شده و به گونه‌ای طراحی شده که بر اساس نیاز باشگاه با ظرفیت فعلی برای 6000 تماشاگر جا دارد(4000 در ضلع غربی و 2000 در ضلع شرقی) رقمی که با اتمام مرحله چهارم به 25000 می‌رسد.

 

برای رسانه آماده شد

اگرچه این مکان برای پخش مسابقه آماده شده اما این ورزشگاه پیش از این دارای دو استودیوی تلویزیونی، چهار غرفه برای مفسران و 10 ایستگاه رادیویی به همراه 28 پست برای مطبوعات چاپی و 32 برای مفسران آنهاست.

 

زیدان و هشت بازیکن دیگر که قبلاً در دی استفانو بازی کرده‌اند

رئال مادرید برای اولین بار در دی استفانو بازی می‌کند اما همه بازیکنان نمی‌توانند اولین بازی خود را در ورزشگاه کاستیا انجام دهند با اینکه خود زیدان قبلاً تیم B را در این زمین مدیریت کرده بود و در 5 جولای 2016 نظارت بر اولین تمرین خود با تیم اول را در آنجا داشت.

چندین بازیکن وجود دارند که با زمین به خوبی آشنا هستند که با کاستیا بازی کرده‌اند مانند ناچو، کارواخال، کاسمیرو، فده والورده، وینسیوس، رودریگو، لوکاس وازکز و ماریانو که با 22 گل از ترکیب فعلی با آلوارو موراتا (27 گل) بهترین گلزن این استادیوم است.

 

یک استادیوم چند منظوره

این استادیوم عمدتاً مورد استفاده كاستیا است اگرچه برای هر نوع رویداد یا كنسرت نیز و مزایای تجاری بعدی در نظر گرفته شده است.

امکانات آن برای دسترسی به تریلرهای بزرگ که مراحل حمل و نقل مورد استفاده در کنسرت‌ها را فراهم می‌کند و در آینده یک منطقه رختکن اختصاص داده شده برای چنین رویدادهایی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала