شورای امنیت ملی: برای مهاجرین افغانستان در خارج تذکره الکترونیک توزیع شود

© Photo / اداره ثبت احوال نفوس/فیسبوکشورای امنیت ملی: برای مهاجرین افغانستان در خارج تذکره الکترونیک توزیع شود
شورای امنیت ملی: برای مهاجرین افغانستان در خارج تذکره الکترونیک توزیع شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان به ادارات مختلف حکومتی از جمله وزارت‌های امورخارجه و امور مهاجرین و اداره مرکزی احصائیه هدایت داده تا زمینه توزیع تذکره‌های الکترونیک را برای مهاجرین افغانستان در کشورهای مختلف فراهم کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، در یک خبرنامه شورای امنیت ملی آمده است: رهبری سکتور امنیتی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در نشست روز شنبه (۲۴ جوزا) روی وضعیت مهاجرین افغانستان و اقداماتی بحث نمودند که بتواند زندگی آن‌ها را بهبود و در حل مشکلات‌شان کمک نماید.

 تذکره های کاغذی دیجیتالی می‌شوند  - اسپوتنیک افغانستان
تذکره های کاغذی دیجیتالی می‌شوند

در این نشست وزیر امور مهاجرین، ریس اداره مرکزی احصائیه و معین وزارت امور خارجه حضور داشتند تا در خصوص وضعیت کنونی و اقدامات آینده در مورد مهاجرین به جلسه معلومات ارایه نمایند.
در این جلسه بعد از بحث‌های طولانی فیصله صورت گرفت تا اداره احصائیه مرکزی هرچه زودتر مشترکا با سایر ادارات ذیربط برای تمام شهروندان کشور به خصوص اتباعی که در دیگر کشورها زندگی می‌کنند و با مشکل تثبیت هویت و تأیید اسنادهای‌شان روبه‌رو هستند، زمینه ثبت و راجستر توزیع تذکره الکترونیکی را طبق طرزالعمل منظور شده سال ۱۳۹۸ مساعد نمایند.
در خبرنامه شورای امنیت ملی آمده است، بنابر این، پروسه تثبیت هویت اتباع افغانستان را در خارج از کشور تسریع بخشیده و برای حل مشکلاتی‌که در این مورد وجود دارد، گام‌های اساسی برداشته شود. 
این شورا افزوده که بر اساس تصمیم این نشست، هر شهروند افغانستان که در هر گوشه‌ای از جهان زندگی می‌کند، می‌تواند چهار مرحله آنلاین را برای اخذ تذکره تکمیل و برای بقیه، دو مرحله که بایومتریک و اخذ تذکره می‌باشد، به آدرس‌هایی که در خارج از کشور تعیین می‌گردد، مراجعه نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала