فروش ادویه کرونا مورد پسند ترامپ منع گردید

CC0 / Pixabay / Банка с таблетками
Банка с таблетками - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجوز استفاده از ادویه مورد علاقه ترامپ برای معالجه کرونا در امریکا لغو شد.

اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس، سازمان غذا و ادویه امریکا مجوز استفاده از ادویه هایدروکسی کلروکین برای معالجه کووید-19 را به دلیل عوارض جانبی خطرناک این ادویه لغو کرد.

نام ادویه هایدروکسی کلروکین -که چندین دهه است برای معالجه بیماری مالاریا مورد استفاده قرار می‌گیرد-  از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان به‌عنوان یک داروی احتمالی برای معالجه امراض ناشی از این ویروس (کووید-19) مطرح بوده و حتی در برخی کشورها از آن استفاده شده است.

 ترامپ برای مقابله با کرونا داروی ضد ملاریا مصرف می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ برای مقابله با کرونا داروی ضد ملاریا مصرف می‌کند

با وجود نگرانی‌های مطرح شده درباره استفاده از هیدروکسی کلروکین، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بارها از تریبون‌های مختلف مدعی مؤثر بودن این دارو در درمان بیماری کووید-19 شده و در حالی که هیچ‌گونه تخصصی در علوم طب ندارد، استفاده از این دارو را برای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 توصیه کرده است.

دونالد ترامپ چندی پیش اعلام کرد که به‌تازگی یک دوره دوهفته‌ای از مصرف هایدروکسی کلروکین را به پایان رسانده و احساس خوبی دارد.

این اظهارات ترامپ با واکنش «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا مواجه شد. وی در این رابطه گفت: «ترامپ رئیس جمهور است و من ترجیح می دهم دارویی که از سوی طب تایید نشده است را مصرف نکند، آن هم با توجه به سن و وزن او. به این گروه وزنی، چاقی بیمارگونه گفته می شود.»

 بر اساس تحقیقات که اخیراً نتایج آن در نشریه طبی «لنست» منتشر شده است. استفاده از  هایدروکسی کلروکین نه‌تنها کمکی به مریضان مبتلا به کرونا نمی‌کند، بلکه می‌تواند میزان مرگ و میر در این بیماران را بالاتر ببرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала