چگونه می توان از اعتیاد به شیرینی ها در یک هفته رهایی یافت

© AP Photo / Hadi Mizbanچگونه می توان از اعتیاد به شیرینی ها در یک هفته رهایی یافت
چگونه می توان از اعتیاد به شیرینی ها در یک هفته رهایی یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فقط یک هفته – فقط این مدت لازم است، تا از شر اعتیاد به شیرینی رهایی یافت. اما آماده شوید که در روزهای اول این کار دشوار خواهد بود. فردریک پائولن (Fredrik Paulún)، متخصص تغذیه می گوید: "نکته اصلی تاب آوردن در روزهای اول است و سپس از عهده برآمدن مقابله با آرزوی خوردن چیزی شیرین سهل تر خواهد بود".

مییا زتیرمارک (Mia Zettermark)، لوتا بیکویست (Lotta Byqvist) در مطلب منتشره در نشریه Expressen (سویدن) می نویسد، از هوس شیرینی ها و وابستگی به شکر می توان با کمک پشتکار و چند قانون که باید کاملاً رعایت شود، از بین رفت. فقط در یک هفته، بدن شما دوباره ساخته می شود و مقاومت در برابر ولع مصرف شیرینی ها بسیار ساده تر خواهد شد.

فردریک پاولون که در کودکی معتاد به قند بود، درباره دو راهکار صحبت می کند که به غلبه بر میل شیرینی ها کمک می کند.

وی می گوید: "راه آسان این است که به مدت یک هفته از خوردن غذاهایی که بیشترین مقدار قند دارند، مانند جواری شیرین برای صبحانه، مشروبات شرینی گاز دار، کلچه باب و چاکلیت ها اجتناب کنید."

دانشمندان معلوم نموده که در کدام موارد شرینی مانند الکل عمل میکند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان معلوم نموده که در کدام موارد شرینی مانند الکل عمل میکند

استراتژی های جدی تر کنترول قند

اما اگر اشتیاق شما به شیرینی ها بسیار قوی است و یا حتی ممکن است به قند اعتیاد نداشته باشید، مجبور خواهید شد که به یک استراتژی سخت تر متوسل شوید.

 وی گفت: "ما باید کل قند صرفنظر کنیم و فقط کربوهیدرات های بطی بخوریم. به خصوص افراد حساس ممکن در ابتدا مجبور به کنار گذاشتن حتی میوه ها و انواع توت ها شوند. بعد از چند هفته، شما می توانید دوباره آنها را بخورید. "

 مصرف قند مهم ترین عامل ابتلا به انواع سرطان  - اسپوتنیک افغانستان
مصرف قند مهم ترین عامل ابتلا به انواع سرطان

چگونه از شر هوس شیرینی ها خلاص شویم: ده نکته پائولون

برای رهایی از اعتیاد به قند، این ده نکته را دنبال کنید. در ابتدا مقاومت در برابر ولع مصرف شیرینی می تواند بسیار دشوار باشد، اما بعد از گذشت تنها چند روز دیگر متوجه خواهید شد که مقابله با آن بسیار ساده تر می شود.

1.حرکت کنید

فعالیت جسمانی باعث تولید دوپامین، اندورفین و سروتونین می شود که وظیفه داشتن روحیه بالا را دارند. بنابراین، فعالیت جسمانی علائم ترک قند را آرام می کند.

2. از استرس خودداری کنید

شکر خاصیت آرام بخش دارد و به همین دلیل وقتی احساس استرس می کنیم، اغلب می خواهیم شیرینی بخوریم. به خصوص در هفته های اول بدون قند، سعی کنید، در هر زمان که ممکن است، آرام باشید.

3. منابع جدید لذت را پیدا کنید

شکر باعث ایجاد سیستم پاداش در مغز می شود. از همینرو، منابع جدید لذت را پیدا کنید، به گونه مثال، حمام های معطر بگیرید، موسیقی بشنوید، یا فیلم تماشا کنید - یعنی فقط کاری را انجام دهید که بدون هیچ نوع شکر باعث لذت شما شود.

نانِ که سطح قند خون را پائین می آورد - اسپوتنیک افغانستان
نانِ که سطح قند خون را پائین می آورد

4. به خواب توجه کنید

به دلیل کمبود خواب، ما به کربوهیدرات های سریع مانند شیرینی و کلچه تمایل پیدا میکنیم. از همینرو، در صورت خواب مناسب، امکان مقابله با اعتیاد به شکر راحت تر است.

5. به طور مرتب بخورید

برای متوقف کردن خوردن شیرینی، باید قند خون را در حد پایدار نگه دارید. در غیر این صورت، مغز خزنده کنترول را به دست خواهد گرفت، و شما هیچ شانسی نخواهید داشت.

6. از همه شیرین ها خودداری کنید

اگر واقعاً به قند اعتیاد دارید، حتی چنین غذاهای نه چندان شیرین مانند میوه و انواع توت ها می توانند خرابی ایجاد کنند. بنابراین، در یکی دو هفته اول، حتی از آنها نیز باید اجتناب شود، به غذاهای کم کالوری، ولی شیرین توجه نکنید.

روش صحیح اندازه‌گیری قند خون با عینک - اسپوتنیک افغانستان
روش جدید اندازه‌گیری قند خون با این عینک

7. از خوردن غذاهای نیمه تیار خودداری کنید

بیشتری غذاهای تیار شده و غذاهای آماده از جمله در رستوران ها حاوی مقدار زیادی قند و کالوری پوچ مانند نشایسته جواری هستند. درعوض، غذاهای خام بخورید و غذایی خود را خود بپزید.

8. آب زیادی بنوشید

آب تأثیر خوبی روی قند خون دارد، زیرا محتویات معده را رقیق کرده و جذب کربوهیدرات ها را کند می کند. علاوه بر این، آب احساس سیری را تقویت می کند.

9. چارمغز، بادام و حبوبات بخورید

چهرمغز، بادام و حبوبات قند خون را در حد پایدار نگه می دارند. علاوه بر این، آنها مملو از مواد مفید مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم هستند که هوس شیرینی ها را سرکوب می کنند.

10. مواد پروتئین دار بخورید

پروتئین ماده مغذی است که بیشترین اشباع را در هر کالری ایجاد می کند. و کسی که می خواهد بر اشتیاق شیرینی غلبه کند، باید دائماً احساس پربودن معده را حفظ کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала