ترامپ رسانه‌ها را به پنهان‌کاری در اعتراضات متهم کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اتهام تازه دونالد ترامپ علیه رسانه های خبری
اتهام تازه دونالد ترامپ علیه رسانه های خبری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده رسانه های خبری آمریکا را متهم نموده که اعتراضات در سیاتل را طوری که لازم بود، پوشش ندادند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  با انتقاد ازرسانه های خبری این کشور می گوید، پایگاه های خبری عمدا جریان اعتراضات در سیاتل آمریکا را که در پی آن معترضان در "کاپیتال هیل" اعلام خودمختاری نمودند، پوشش ندادند.

 پیش از این رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند معترضان ضدنژادپرستی در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا بخشی از شهر را به تصرف خود درآوردند و اعلام خودمختاری کردند.

رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: "آیا کسی متوجه شده که رسانه ها جعلی تا چه حد تبلیغات ناچیز در مورد کودتای رادیکال چپ در سیاتل می نویسند؟ این کار قصدا صورت گرفته، زیرا آنها می دانند که عدم پوشش خبری ضعف و بی کفایتی سیاسی را نشان می‌دهد. شهردار سیاتل و فرماندار ایالت واشنگتن باید از خود خجالت بکشند. این وضعیت به سادگی  قابل رفع است". 

ترامپ: اعتراضات اخیر تروریسم داخلی است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اعتراضات اخیر تروریسم داخلی است

ترامپ پیشتر با حمله به مقام‌های شهر سیاتل و ایالت واشنگتن گفته بود که سریعتر این تظاهرات را جمع کنند وگرنه خود اقدام کرده و با استفاده از ارتش معترضان را سرکوب خواهد کرد.

یادآوری می‌کنیم که گروهی از معترضان به قتل جورج فلوید سیاهپوست که توسط یک پلیس سفیدپوست کشته شد، در شهر سیاتل تظاهرات کرده و پلیس را مجبور به ترک منطقه تجمع خود کردند. برخی رسانه‌ها گفته‌اند که این افراد این منطقه را خودمختار اعلام کرده‌اند.

در واکنش به این اقدام، ترامپ مقامات سیاتل را به بی‌کفایتی متهم کرد و مدعی شد: اگر نمی‌توانید شهرتان را پس بگیرید، من این کار را انجام خواهم داد.

وی معترضان را «آنارشیست‌های زشت» توصیف کرد که باید سریع متوقف شوند.  در مقابل، شهردار سیاتل، در پاسخ به ترامپ با طعنه گفت که با برگشتن به پناهگاهش امنیت همه را تامین کند.

دو هفته قبل یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала