واکنش اتحادیه عرب به عملیات نظامی ترکیه در عراق

© AP Photo / DHA-Depo Photosواکنش اتحادیه عرب به عملیات نظامی ترکیه در عراق
واکنش اتحادیه عرب به عملیات نظامی ترکیه در عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه عرب روز دوشنبه عملیات نظامی اخیر ترکیه در شمال عراق را محکوم کرد و آن را تجاوز به حاکمیت این کشور دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های عربی، یک مقام مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه مداخله مستمر ترکیه در شمال عراق به بهانه مقابله با عناصر حزب کارگر کردستان (پ ک ک) را محکوم می‌کند و از دولت ترکیه می‌خواهد هرچه سریعتر و بدون قیدوشرط نیروهایش را از این کشور بیرون کند.

طبق این بیانیه، مداخله نظامی ترکیه در خاک عراق،‌ تجاوز آشکار به حاکمیت این کشور است و تهدیدی برای امنیت ملی کشورهای عربی به شمار می‌رود.

قوای هوائی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
آغازعملیات "چنگال عقاب" ترکیه علیه کرد ها در عراق

اتحادیه عرب همچنین حمایت خود را از دولت عراق در اتخاذ اقدامات لازم طبق قوانین بین‌المللی در خصوص عقب راندن نیروهای ترکیه از این کشور و با هدف تحکیم حاکمیت عراق اعلام کرد.

این اتحادیه تاکید کرد که مداخله نظامی ترکیه بدون هماهنگی با دولت بغداد صورت گرفته که نشانگر بی‌توجهی و بی‌اعتنایی انقره به قوانین بین‌المللی و روابطش با همسایگان عربش است.

اتحادیه عرب در ادامه اعلام کرد که مداخلات نظامی ترکیه در اراضی عربی چه در سوریه، لیبی یا عراق مایه نگرانی همگان شده و امری غیرقابل قبول است و قطعا همه کشورهای عربی مخالف آن هستند.

وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب از آغاز یک عملیات هوایی علیه مواضع شبه‌ نظامیان وابسته به حزب کارگران کرد ترکیه (پ ک ک ) در شمال کشور عراق و بمباران ۸۱ موضع آنان خبر داد.

این در حالی است که فرماندهی مشترک نظامی عراق در بیانیه ای روز دوشنبه حمله جنگنده های ترکیه به عمق ۱۹۳ کیلومتری حریم عراق را محکوم کرد.

ارتش ترکیه مدتی است با انجام عملیاتی موسوم به "چنگال عقاب" در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر پ ک ک است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала